۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۱۸۹۸۲
امام جمعه گرگان:

وحدت حوزه و دانشگاه سبب اقتدار روز افزون نظام خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه را از دغدغه های امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و گفت: باید در جهت تحقق واقعی این مسأله از دخالت دادن مسائل جناحی و سیاسی به شدت پرهیز شود.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به برخی اداعا ها در خصوص متعلق بودن هواپیمای جاسوسی به نیروهای ناتو گفت: این گونه اظهار نظر ها از سوی مقامات آمریکایی دروغی بزرگ است.

وی افزود: آنان ادعا می کنند که ایران به ادوات نظامی ناتو تجاوز کرده و متجاوز است در حالی که بدون شک، این مسأله دروغ بزرگی است.
 
امام جمعه گرگان ادامه داد: این هواپیماها نه تنها در اختیار ناتو نیست، بلکه نیروهای ارتش آمریکا نیز چنین هواپیمایی ندارند و تنها سازمان جاسوسی آمریکا است که چند فروند از این ها را در اختیار خود دارد.
 
وی تصریح کرد: از این نوع هواپیما اکنون چهار فروند در پایگاه نظامی آمریکایی در قندهار افغانستان وجود دارد و در اختیار ناتو نیست.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر به گفته آمریکایی ها، این هواپیما متعلق به نیروهای وابسته به ناتو بود، در 300 کیلومتری داخل مرزهای ایران چه کار می کرد که نیروهای ایرانی آن را به دام انداختند. 

وی افزود: این کار در واقع پیروزی ایران اسلامی در جنگ سایبری بود و به افشای یکی از افسران ارشد نظامی آمریکا، پایگاه اطلاع رسانی صهیونیستی و سایت های خبری، آنان از این قدرت ایران، ترسیده اند و ا ز این پیشرفت شوکه شده اند.
 
آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نگرانی آنان از این است که پیشرفت ایران بیش از این ها باشد و از سوی دیگر آنان از سفارت سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، خواسته اند این هواپیما پس داده شود.
 
به گفته وی  متأسفانه برخی در کشور اذعان می دارند که این کار از سوی روسیه و چین انجام شده و توان نیروهای جوان و مستعد کشور را زیر سؤوال می برند، در صورتی که اگر این سخنان درست بود، خود آمریکایی ها نیز به این توان نیروهای ایران اسلامی اعتراف کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 27 آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: با نگاهی به گذشته تاریخ کشور از زمان مشروطه و در جریان نهضت نفت، مشاهده می شود، تا زمانی که نیروهای حوزوی، روحانیت با دانشجویان در کنار هم بودند، کارها به سمت خوبی پیشرفت داشت، در صورتی که با جدا شدن این دو از هم، مشاهده می شود، چه بلاهای جبران ناپذیری بر سر این کشور آمده است.

خطیب جمعه گرگان یادآور شد: باید تلاش شود، تا هدف استراتژیک که وحدت بین حوزه و دانشگاه است، برقرار شود و از دیدگاه های مختلف سیاسی و جناحی در ایجاد این وحدت خودداری کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: روحانیت و دانشجویان در فرهنگ و پیشرفت جامعه موثر هستند و به نوعی به هم تنیده اند و همین تنیدگی نباید به گسست تبدیل شود، زیرا کشور ضرر می کند و این همه سرمایه گذاری، هزینه و شهدایی که در این مسیر دادیم، هزینه ای بیش نخواهد بود.

آیت الله نورمفیدی گفت: حوزویان و دانشگاهیان باید باری که خدا بر دوش این نسل در مملکت امام زمان(عج) گذاشته دست در دست هم دهند تا این بار را به سرانجام مقصود نهایی برسانند.
 
وی در خطبه اول با اشاره به 25 محرم، به روایت شیخ مفید گفت: این روز، سالروز شهادت امام سجاد(ع) است که دوران بسیار سختی را بعد از شهادت امام علی (ع) و به خصوص بعد از شهادت امام حسین (ع) پشت سر گذاشت.
 
خطیب جمعه گرگان یادآور شد: در آن دوران، شرایط خوف و ترس زیادی بر خاندان اهل بیت(ع) از سوی دشمنان اسلام، برقرار شده بود بطوری که هیچ کس جرات نمی کرد، به خاندان پیامبر (ص) نزدیک شود.
 
آیت الله نورمفیدی افزود: بعد از جریان کربلا، جو خطرناک تر شد و مردم بیشتر گرفتار ترس شده بودند، اما امام سجاد(ع) با باز کردن مدرسه ای برای امت اسلامی و ایجاد یک پایگاه قوی در مسجد رسول خدا برای مسلمانان، به تبلیغ معارف اسلامی پرداخت.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی به صحیفه امام سجاد(ع) نگاه می کنیم، همه در قالب دعا و نیایش است که در همین قالب همه معارف دین از توحید، معاد، امامت، اخلاق و غیره در آن بیان شده و با توجه به این که تاریخ در دست دشمنان بوده، واقعیت زندگی امامان در تاریخ منعکس نشده و باید بگردیم تا سیره امامان را به دست بیاوریم./950/پ201/ص
ارسال نظرات