۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۴۹۲
امام جمعه گرگان:

دشمنان اسلام، دلسوز شیعه و سنی نیستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به تبلیغات سوء علیه اسلام و مسلمانان تصریح کرد: آنان دلسوز شیعه و سنی نیستند، بلکه با اصل اسلام دشمن هستند و به دنبال اهداف و منافع خود است.
آيت الله نور مفيدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در گرگان با بیان این که حماسه عاشورا برای برقراری توحید، عدالت و دفاع از جایگاه رهبری و همه ارزش های اخلاقی خلق شد، گفت: اگر واقعه کربلا بدور از هرگونه تعصب موشکافی شود، عشق به حسین‌(ع) افزون بر امت اسلامی در دل همه انسان‌های آزاده جهان موج می‌زند.

وی افزود: توحید، عدالت، امامت و رهبری اصول و ستون همه ادیان و مذاهب است و هدف از قیام امام حسین(ع) برای ایجاد تغییر در اداره امور جامعه آن زمان بوده است.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که وحدت جزو مهم‌ترین اصولی است که در مبارزه‌های امام راحل و در عصر کنونی نیز در منویات مقام معظم رهبری مورد تاکید فراوان قرار دارد، خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی میان امت اسلامی در شرایط فعلی تنها را پیروزی علیه جبهه کفر است.

وی با بیان این که قیام و مبارزهای امام خمینی(ره) با الگو برداری از قیام جد بزرگوارش حضرت سیدالشهدا(ع) برای ریشه کنی ظلم و جور بوده است، اضافه کرد: هدف از مبارزات امام راحل فقط برقراری حکومت اسلامی در ایران نبوده، بلکه ایشان به دنبال رهائی همه مسلمانان جهان از چنگال ظالمان بوده اند.

آیت الله نورمفیدی، صداقت و احترام متقابل به سایر اقوام و مذاهب را محور اصلی وحدت در این استان عنوان کرد و گفت: امروزه استان گلستان با تکیه بر این اصول و تکریم فضائل انسانی مابین مذاهب اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به تبلیغات سوء علیه اسلام و مسلمانان تصریح کرد: آنان دلسوز شیعه و سنی نیستند، بلکه با اصل اسلام دشمن هستند و به دنبال اهداف و منافع خود است.

وی، تقویت وحدت را عامل پیشرفت در امور دانست و اضافه کرد: این مهم با تاسی از آیات شریفه قرآن مجید، عمل و ایمان صالح تحقق خواهد پذیرفت.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر این که امروز برادران شیعه و سنی با صفا و صمیمیت در کنارهم زندگی می کنند، ادامه داد: همه مسلمانان باید مراقب توطئه‌های دشمنان اسلام باشند.

وی با بیان این که امروز علمای شیعه و سنی در ایجاد وحدت کلمه میان مسلمانان وظیفه سنگینی بر عهده دارند، تصریح کرد: همه باید در این زمینه قدم بردارند و مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان شوند.

امام جمعه گرگان، مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جهان اسلام را عامل خنثی شدن دسیسه‌های استکبار جهانی در دنیای اسلام عنوان کرد و افزود: ایشان همواره جهان اسلام را از بحران‌های تفرقه‌های آلود رهایی دادند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که همه ما امروز موظف هستیم که مصالح امت اسلامی را در نظر بگیریم، افزود: این روش نیز همواره مد نظر ائمه معصومین(ع) نیز بوده است.

حجت الاسلام ابوالفضل عامری، رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز در سال جاری گفت: فعالیت های این مرکز برپایه دیدگاه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و منویات و خط سیر فرهنگی مقام معظم رهبری استوار است./950/پ202/س

ارسال نظرات