۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۱۵۸۵۱
حجت الاسلام ذوالنور:

برخی تا جایی از رهبری اطاعت می کنند که بر خلاف میلشان نباشد

خبر گزاری رسا ـ حجت الاسلام ذوالنور با تاکید بر لزوم ولایت پذیری، گفت: اگر فرمایش مقام معظم رهبری با نظر ما متضاد بود باید به قصد عبادت نظر خود را زیر پا له کنیم و از فرمایش او اطاعت کنیم. برخی تا جایی اطاعت می کنند که بر خلاف میلشان نباشد این پیروی از هوای نفس است نه ولایت پذیری.
حجت الاسلام ذوالنور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته در مدرسه علمیه صدوقی قم در ادامه سلسله نشست های سیاست روحانی به مقایسه دوران دفاع مقدس با امروز پرداخت و گفت: در آن هشت سال ابرقدرت های شرق و غرب به کمک صدام آمدند.

وی افزود: ما در جنگ از 23کشور دنیا اسیر گرفتیم، این نشان می دهد که ما با یک کشور نجنگیدیم و جنگ ما ابعاد گسترده ای داشته است.

جانشین سابق ولی فقیه در سپاه، یکی از تفاوتهای جنگ تحمیلی با جنگ نرم را مشهود بودن حضور دشمن عنوان کرد و گفت : با شرایط آن زمان هر طیفی برای شرکت در جنگ احساس مسئولیت می کرد و حجت بر همه تمام بود، جبهه مرزبندی بود و خط خودی و دشمن مشخص بود ولی امروز حملات فرهنگی دشمن تا اعماق خانواده ها نفوذ پیدا کرده است.

حجت الاسلام ذوالنور یکی از آفت های جنگ نرم را سختی شناخت دوست از دشمن دانست و ادامه داد: در تهاجم فرهنگی ممکن است حتی یک نماز شب خوان در مقابل شما بایستد. در جنگ امروز دشمن نقاب نفاق و و دو رویی دارد.

وی راه تشخیص مسیر درست را در این فضا تنها به وسیله قطب نمای بصیرت میسر دانست و گفت: در جنگ جدید، مهم ترین عامل پیروزی بصیرت است.

حجت الاسلام ذوالنور داشتن معیارهای مختلفی را برای کسب بصیرت لازم و ضروی توصیف کرد و تصریح کرد: مهم ترین معیار بصیرت ولایت مداری است و ولایت مداری رمز عبور از بحران هاست، میزان تبعیت از رهبری اندازه بصیرت هر شخص را مشخص می کند.

وی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در مه فتنه به چراغ مه شکن تشبیه کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری مشرف ترین شخص به سیاست های خارجی است و حتی از وزارت خارجه هم به این امور مسلط تر است.

جانشین سابق ولی فقیه با تاکید بر اسلامی بودن انقلاب های کشورهای اسلامی گفت: این خیزش ها از نماز جمعه شروع شد، شعارها الله اکبر است و خواسته های ایشان همگی تاییدی بر اسلامی بودن این حرکت هاست و الگوی آنها بی شک انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به یکی از سخنرانی های مقام معظم رهبری در دوره اصلاحات، دلیل اینکه غربی ها اصرار دارند که ایران با آمریکا وارد مذاکره شود را اینطور بیان کرد: یکی از دلایل مهمی که ایشان مطرح کردند این است که آنها می خواهند به جهانیان بفهمانند ایران هم بعد از این همه سال مقاومت باز به دامن آمریکا برگشت و از الگو شدن افکار ما در دیگر کشورها جلوگیری کنند.

وی افزود: امروز این اتفاق افتاده است و همه سران استکبار جهانی اقرار دارند تثبیت پایه های انقلاب اسلامی ایران تهدیدی برای منافع آنها است و بیداری اسلامی را تقویت می کند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه هر ذائقه سالمی، نظرات و هشدارهای مقام معظم رهبری را با جان و دل می پذیرد و شیرینی آن را درک می کند، گفت: امروز همانند زمان امام خمینی (ره)، از شهدای مظلوم انقلاب ما، فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

وی در بیان معنای ولایت پذیری گفت: اگر فرمایش مقام معظم رهبری با نظر ما متضاد بود باید به قصد عبادت نظر خود را زیر پا له کنیم و از فرمایش او اطاعت کنیم. برخی تا جایی اطاعت می کنند که بر خلاف میلشان نباشد این پیروی از هوای نفس است نه ولایت پذیری.

حجت الاسلام ذوالنور نظرات رهبری را از همه کس به دستورات خدا نزدیک تر دانست و گفت: ما نمی گوییم ولی فقیه معصوم و بدون کوچکترین اشتباه است ولی باید در همه حال گوش به فرمان او بود. هیچ مرجع تقلیدی اعاده نماز جماعت را پس از اینکه معلوم شود امام جماعت وضو نداشته، لازم نمی داند.

وی با بیان اینکه «یک اشتباه کوچک کردن» در انجام وظیفه تشخیصی خود، بهتر از ترمزکردن به بهانه اینکه « نظر رهبر معظم انقلاب را نمی دانیم» است، گفت: برخی پشت مقام معظم رهبری قایم می شوند و در عرصه های خون و خطر انتظار دارند ایشان پیش بروند، این برخوردی است که در فتنه اخیر از برخی از خواص دیدیم.

نماینده سابق ولی فقیه در بخش دیگر سخنان خود، حرکت رئیس جمهور و آقای هاشمی را در برخورد با پادشاه عربستان اشتباه خواند و گفت: باید قدری به دولت حق داد به خاطر اینکه حج تمتع از فروع دین ماست. دیپلماسی ما با عربستان باید فعال باشد ولی از موضع منافع ما نه از سر چاپلوسی و مداحی آنها.

وی همچنین در تشریح فعالیت های انتخاباتی احزاب مختلف گفت: اصلاح طلبان در این انتخابات سعی دارند با ژست اینکه رای داریم ولی نمی گذارند روی کار بیاییم جلو بیایند به همین دلیل آقای هاشمی بحث آراء تزئینی را مطرح کرد. آنها شخصیت های برجسته خود را به مناطق کوچک و تک نماینده خواهند فرستاد چون می دانند در شهرهای بزرگ شناخته شده اند و رای ندارند.

حجت الاسلام ذوالنور افزود: جریان انحرافی هم فعال هستند ولی راه شناختن آنها مشکل تر است. هر جا دیدید که قطب ثروت و مدیران دولتی و مراکز فرهنگی وابسته به دولت پشت یک کاندیدا درآمدند احتمال زیاد آن شخص نماینده جریان انحرافی است، بررسی کنید و چشم بسته حرکت نکنید./928/پ202/ج
ارسال نظرات