۰۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۱۳۳۴۰
خطیب جمعه بیروت:

کل سرزمین فلسطین باید از چنگال اشغالگری رهایی یابد

خبرگزاری رسا ـ سید علی فضل الله با اشاره به درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل، این اقدام را در محاسبات عربی، اسلامی و فلسطینی کم اثر دانست و بر ضرورت آزادسازی سرتاسر سرزمین فلسطین تاکید کرد.
سيد علي فضل الله محمود عباس و بان کي مون
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه شهر بیروت روز گذشته در خطبه های نماز جمعه بیروت که در مسجد امامین الحسنین(ع) در منطقه حاره حریک برگزار شد با اشاره به مطرح شدن دوباره قضیه فلسطین همزمان با درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای عضویت در سازمان ملل، گفت: این اقدام نقش چندانی در محاسبات اسلامی، عربی و فلسطینی ندارد؛ چرا که پیرامون دولتی است در محدوده مرزهای 1967 که تنها برابر با 22 درصد کل سرزمین تاریخی فلسطین است.

وی با تاکید بر اینکه کل سرزمین فلسطین باید از چنگال اشغالگری رهایی یابد، گفت: دولت های غربی با مشاهده ناتوانی و گوشه گیر شدن رژیم صهیونیستی در سایه تحولات جهان عرب به تلاش گسترده ای برای حمایت از این رژیم و سنگ انداختن در مسیر آزادسازی فلسطین پرداختند و خواستار ازسرگیری مذاکرات با دشمن صهیونیستی شدند و به تمام توان کوشیدند تا با قطعنامه های جدید سازمان ملل دشمن دچار تنگناهای بیشتری نشود.

سید علی فضل الله با اشاره به پافشاری آمریکا بر حمایت از رژیم صهیونیستی حتی به قیمت رویارو شدن با سرتاسر جهان و نیز آشکار شدن چهره واقعی باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، گفت: اوباما این بار با چهره ای فارغ از رنگ و لعاب سیاسی سخن گفت و تشکیلات خودگردان فلسطین را به خودداری از این اقدام و از سرگیری مذاکرات فراخواند و آنها را تهدید به یک سری تحریم ها کرد و هشدار داد که از حق وتوی خود برای جلوگیری از تشکیل دولت مستقل فلسطین حتی بر روی کاغذ و در محدوده ای کم نیز استفاده خواهد کرد.

وی با ابراز تاسف از همسوی اتحادیه اروپا با دولت آمریکا، گفت: امید داشتیم که اتحادیه اروپا در راستای شعارهای خود در دفاع از حقوق بشر، موضعی متفاوت با آمریکا اتخاذ کند ولی متاسفانه وقتی نوبت به رژیم صهیونیستی می رسید، اتحادیه اروپا تمامی شعارهای خود در دفاع از حقوق بشر را از یاد می برد؛ چرا که این رژیم زاییده همین دولت های استکباری است.

گفتنی است که محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز گذشته پس از نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل، نامه رسمی تقاضای عضویت دولت فلسطین در سازمان ملل را به بان کی مون، دبیر کل این سازمان تقدیم کرد.

این در حالی است که پیش از این،‌ عباس درخواست باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا مبنی بر انصراف از ارائه درخواست به سازمان ملل و در مقابل ازسرگیری مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی را رد کرده است.

پیشتر عباس تاکید کرده بود که فلسطینی ها خواهان کشوری در محدوده مرزهای پیش از جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ به پایتختی شرق بیت المقدس، هستند./981/ب902/گ
ارسال نظرات