۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۱۰۶۳۰۴

20 فیلم به مرحله نهایی سوگواره عاشورایی راه‌ یافت

خبرگزاری رسا ـ دبیر سومین سوگواره لحظه های عاشورایی اظهار داشت: با پایان یافتن بازبینی آثار رسیده در بخش فیلم سومین سوگواره لحظه های عاشورایی، بیست فیلم به مرحله نهایی این سوگواره راه یافت.
سوگواره لحظه هاي عاشورايي
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از ستادخبری سومین سوگواره لحظه های عاشورایی، مسعود زارعیان، دبیر سوگواره گفت: 163 شرکت کننده با 195 اثر دربخش فیلم سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی شرکت کردند که با توجه به میزان مطابقت آثار با موضوعات فراخوان، تعداد 20 اثر از 17 فیلم ساز برای حضور در بخش رقابتی، انتخاب شد.

دبیر سومین سوگواره لحظه های عاشورایی با بیان این‌که داوری آثار بخش فیلم 16 تا 19 خرداد ماه انجام می شود تصریح کرد: سیدرضا میرکریمی، مجتبی راعی و احمد رضا درویش اعضای هیئت داوران بخش فیلم این سوگواره هستند که آثار برتر را انتخاب می کنند.

وی زمان برگزاری اختتامیه سومین سوگواره لحظه های عاشورایی را بیست و سوم تیرماه جاری اعلام کرد و یادآور شد: در آیین اختتامیه این سوگواره هنرمندان برتر کشوری حضور خواهند داشت و از برگزیدگان رشته های فیلم ، فیلم نامه و عکس این سوگواره تقدیر می شود.

زارعیان اسامی فیلم های راه یافته به مرحله رقابتی سومین سوگواره لحظه های عاشورایی را به این شرخ اعلام کرد: فیلم های، از واقعه ای تو را خبر خواهم کرد به کارگردانی سید رائد امیری تهرانی، فرکانس عاشورا به کارگردانی طیبه نادری، شیرپوشان به کارگردانی نرگس آبیار، نیستان در آتش به کارگردانی زهرا سلیمی، مشق عشق به کارگردانی محسن عابدی، آن دورها به کارگردانی رضا جمالی، قبله گاه به کارگردانی یعقوب جدیری، ماتم در سکوت به کارگردانی جواد علیزاده، گوز یاشی به کارگردانی سعید علائی، یاد عشق به کارگردانی محمد حسین عابدی، چهل سال عاشقی به کارگردانی حسن جعفری، زینب سلام الله علیها به کارگردانی مهناز رکنی، معین البکاء به کارگردانی رسول نبی ابهری، فکه معبری به آسمان به کارگردانی محسن قیصری، نامه بارانی / صبح بخیر پیامن به کارگردانی سید محمد حسین هاشمی، مرد خدا / عروس نینوا به کارگردانی پناه بر خدا رضایی، دل و سندان / روزگار درودگر به کارگردانی مجید عکاف زاده به بخش رقابتی راه یافته اند.

به گفته وی، هیئت انتخاب سومین سوگواره لحظه های عاشورایی در بخش انیمیشن هیچ اثری را شایسته حضور در بخش رقابتی ندانست./930/د103/س
ارسال نظرات