۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۹۹۱۹۵
خطیب جمعه الاحساء عربستان:

عربستان از نظر دموکراسی در وضعیت بحرانی قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه الاحساء عربستان با اشاره به اینکه این کشور از نظر دموکراسی در وضعیت بحرانی قرار دارد بر لزوم اجرای اصلاحات در نظام سیاسی این کشور تاکید کرد.
شيخ توفيق العامر خطيب جمعه الاحساء عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ توفیق العامر خطیب جمعه الاحساء عربستان، در مسجد ائمه بقیع(ع) این شهر بر لزوم اجرای اصلاحات در نظام سیاسی این کشور تاکید کرد و گفت: نظام کشور به اصلاحات فوری که طی آن، قوای سه گانه به صورت مستقل عمل کرده و حزب گرایی رواج پیدا کند اصلاح شده و تبعیض طایفه ای نیز در آن لغو شود.

وی افزود: دولت عربستان بر اساس آمارهای منتشر شده از نظر دموکراسی در وضعیت بحرانی قرار دارد به طوری که از بین 167 کشور در رتبه 160 قرار دارد و برای پایان دادن به وضعیت موجود به اصلاحات اساسی نیاز دارد.

حجت الاسلام العامر از بذل و بخشش دولت به سازمان ها و ادارات دولتی انتقاد کرد و اظهار داشت: دولت بدون هیچ برنامه ای اقدام به دادن مبالغ هنگفتی به سازمان ها و ادارات دولتی می کند و این مبالغ نیز توسط مفسدان سرقت می شود و چیزی به مردم نمی رسد.

خطیب جمعه الاحساء با اشاره به مشکلات مسکن شهروندان عربستانی تصریح کرد: دولت باید برنامه استراتژیکی را برای حل این بحران اتخاذ کند و با گرفتن زمین ها از سوی مسوولان به ساخت یک میلیون خانه بپردازد.

وی همبستگی خود را با ملت بحرین و لیبی اعلام کرد و ادامه داد: ملت های بحرین و لیبی برای آزادی و اعاده کرامت خود قیام کرده اند، ولی قلع و قمع کردن آنان بدین سبب صورت می گیرد که سایر ملت ها که از نظام دیکتاتوری و ظالم خود به ستوه آمده اند جرات قیام نداشته باشند./980/گ
ارسال نظرات