سرنوشت حاکمان مصر در انتظار دولتمردان مستبد آمریکا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیتالله محیالدین حائری شیرازی، مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در همایش ولایت و فقاهت از نهضت تنباکو تا انقلاب اسلامی، نهضت انقلاب اسلامی را محدود به عالم اسلام ندانست و گفت: 22 بهمنماه عدم هماهنگی شرافت مردم با شرافت حکومت بود.
وی با بیان اینکه شرافت مردم ایران در 22 بهمن، بیشرافتی حکومت را تحمل نکرد و همواره شرافت مردم بیشرافتی حکام را برنمیتابد و در برابر آن شورش خواهد کرد، با اشاره به نهضت مردم مصر، گفت: پیشبینی میکنم روزی آمریکاییان به وضعیت مردم مصر دچار شوند.
آیتالله حائری شیرازی ادامه داد: اسرائیل چند سال است غزه را از یک طرف و مصر را طرف دیگر محاصره کرده و از ارسال غذا، لباس و ضرورتهای زندگی به این منطقه جلوگیری میکند که این کار با شرافت مصریها نمیسازد.
وی با اشاره به سوء استفاده چندین ساله آمریکا و اسرائیل از دولت مصر، تصریح کرد: آمریکایی و رژیم صهیونیستی تا جایی که توانستهاند دولت مصر را دوشیدهاند که اکنون به خون رسیده است؛ رژیم صهیونیستی اکنون در حال دوشیدن آمریکاییها است که روزی به خون خواهد رسید.
عضو خبرگان رهبری در ادامه به حوادثی که انقلاب اسلامی ایران را تهدید میکند اشاره کرد و با بیان اینکه تصرفات کامل امام زمان(عج)، این انقلاب را تا به اینجا پیش برده است، خاطرنشان کرد: اگر جایی حیات انقلاب به خطر افتاد و از آن رهایی یافت، حتماً نظر امام زمان(عج) پشت این رهایی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نهضت تنباکو اشاره کرد و با طرح این سؤال که چه اتفاقی افتاد که فتوای میرزای شیرازی که استعمال دخانیت را در حکم مبارزه با امام زمان(عج) میدانست، اثر کرد و همه مردم تنباکو را ترک کردند، تحریم تنباکو را از نوع فتاوای سنتی ندانست.
آیتالله حائری شیرازی برای تبیین این موضوع به دستگیری امام راحل در نیمه خرداد 42 اشاره کرد و گفت: مردم ایران در روز یازدهم عاشورا پس از سخنرانی امام راحل در میان هیأتهای عاشورایی که منجر به دستگیری ایشان شد، نسبت به این دستگیری اعتراض کردند.
وی تصریح کرد: هرچند نهضت مردم ایران در نیمه خرداد واقع شده بود، اما باید دانست خرداد هرگز هنری برای ایجاد تحول در جامعه ندارد و این عاشورا بود که نهضت مردم را رقم زد که دستگیری امام(ره) را محاربه با امام زمان(عج) میدانستند.
این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر میرزای شیرازی به جای اینکه بگوید استعمال دخانیات مبارزه با امام زمان(ع) است، میگفت استعمال دخانیات ممنوع یا حرام است، مردم اهمیتی به آن نمیدادند؛ اقتدار تحریم تنباکو را به سبب فرم آن دانست.
وی با تأکید بر اینکه مراجع مقام نیابت امام معصوم را دارند، افزود: میرزای شیرازی در حکم نماینده امام زمان(عج) مطرح میشود؛ از اینرو حکم ایشان فرم فتوا به خود نمیگیرد و از دیدگاه مردم وقتی میگوید من شهادت میدهم که استعمال دخانیات در حکم محاربه با امام زمان(ع) است، واقعاً در حکم محاربه است.
آیتالله حائری شیرازی با بیان اینکه وقتی آیتالله طالقانی فوت کرد، مردم شعار میدادند «ای نایب پیغمبر ما جای تو خالی است» و امام خمینی(ره) این گفته مردم را سندیت دادند، گفت: هرکسی لباس روحانیت را بر تن دارد، از دید مردم نایب امام است و این امر مسؤولیت حوزویان را سنگینتر میکند.
این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در تکمیل مباحث خود با اشاره به فرموده امام راحل، جنگ اسلام را جنگ با آمریکا و شوروی ندانست؛ بلکه جنگ با نامردمیها دانست و گفت: هر فرد کافر، مسیحی، یهودی و بودایی که مرد باشد، دیر یا زود به ما ملحق خواهد شد؛ اما اگر نامردی از شیعه اثنی عشری بود، بالاخره در برابر ما قرار خواهد گرفت. /920/پ202/ع