۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۹۶۳۵۱

روحانی برجسته سعودی خواستار گسترش همکاری های اقتصادی میان مسلمانان شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه سیهات عربستان با اشاره به این که اقتصاد غربی از ارزشهای اسلامی به دور است خواستار گسترش همکاری های اقتصادی میان مسلمانان شد.
شيخ عبدالمحسن النمر خطيب جمعه سيهات عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمحسن نمر خطیب جمعه سیهیات عربستان، در جمع کثیری از شیعیان این شهر در مسجد رسول اعظم(ع)، با اشاره به انقلاب مردم تونس علیه دیکتاتوری زین العابدین بن علی گفت: انگیزه های اقتصادی، اجتماعی و روانی سبب شد تا یک شهروند با آتش خودکشی کند و این امر سبب جریحه دار شدن احساسات مردم تونس شد به گونه ای که نظام دیکتاتوری تونس با اراده مردمی از هم پاشید.

وی خودکشی مردم در اعتراض به ظلم را حرام خواند و افزود: این خود کشی ها نشان دهنده فقر و محرومیت این ملت هاست که از وجود سازمان هایی که بتواند آنها را از وضعیت نجات دهد ناامید شده و صبر آنان در قبال سیاست های ظالمانه حکام خود لبریز شده است.

حجت الاسلام نمر کشورهای اسلامی را به همکاری های اقتصادی گسترده دعوت کرد و اظهار داشت: امت اسلامی نمی تواند تنها با التزام به نماز و حج به سوی خیر و صلاح گام بردارد و خود را پیرو پیامبر(ص) بنامد، بلکه باید در زمینه های مختلف با یکدیگر یکپارچه شده و در برابر نظریه های غربی که بر لزوم بقای قوی و نابودی ضعیف تاکید می کنند ایستادگی نمایند.

خطیب جمعه سهیات تصریح کرد: اسلام دین رحمت و همبستگی است و در همه زمینه ها حتی مسایل اقتصادی نیز بر رحمت و رافت تاکید دارد ولی اقتصاد غربی که بر اقتصاد کشورهای اسلامی نیز تاثیر گذاشته است با این قاعده غریبه بوده و اخلاق را از اقتصاد کنار گذاشته اند.

وی ادامه داد: گرچه نمی توان همه اقتصاد غرب را نامطلوب خواند ولی آنچه واضح است دور شدن اقتصاد غرب از اخلاق، عقاید و آموزه های دینی است و بر انحصار اموال در جیب عده از مردم تاکید می ورزد که این امر با روحیه و ارزشهای اسلامی به دور است. /980/گ
ارسال نظرات