۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۹۵۶۳۹
مدیر کل تربیت بدنی خراسان جنوبی:

روحانیت در عرصه های گوناگون فرهنگی پیشتاز است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تربیت بدنی خراسان جنوبی به پیشتازی بلامنازع روحانیت در عرصه‌های اجتماعی اشاره کرد و از قدرت تأثیرگذار معنوی و عقیدتی که تنها و تنها از آن روحانیت است، سخن گفت.
حجت الاسلام نصيرايي، مسؤول حوزه نمايندگي خراسان جنوبي ديدار مدير كل تربيت بدني خراسان جنوبي با مسؤول حوزه نمايندگي خراسان جنوبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، قدیری، مدیرکل تربیت بدنی خراسان جنوبی، امروز در دیدار حجت الاسلام نصیرایی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه این استان، با بیان این‌که روحانیت در مردم به ویژه جوانان نقش تأثیرگذاری دارد، اظهار داشت: جایی که مردم صدق کلام، نیت خالص و چهره مناسبی از روحانیت ببینند، جلو می آیند.

وی به پیشتازی بلامنازع روحانیت در عرصه‌های اجتماعی اشاره کرد و از قدرت تأثیرگذار معنوی و عقیدتی که تنها و تنها از آن روحانیت است، سخن گفت.

قدیری از ورزش به عنوان بهترین رسانه ای که می تواند پیام الهی را از طریق آن نشر داد یاد کرد و افزود: صرف استفاده از مواهب دنیوی نافی مسایل اخروی نیست و در پی آن هستیم که به کیفیت بخشی زندگی مردم به ویژه روحانیت بپردازیم چرا که از حاصل آن امید به زندگی بیشتر می شود و حق مان و لیاقتمان این است و امکاناتش را نیز داریم.

رییس تشکیلات ورزش استان با بیان این‌که می توانیم زمینه‌های همکاری بسیار خوبی داشته باشیم، خاطر‌نشان کرد: خوشبختانه نگاه تشکیلات ورزش استان یک نگاه مجموعه محور است به گونه‌ای که هم می توانیم از توانمندی عظیم طلاب برای جذب مردم به ورزش بهره‌مند شویم و هم با ایجاد بستر فعالیت‌های ورزشی، نشاط جامعه طلاب را داشته باشیم، مسأله‌ای که از این بستر می توان به مبادله اطلاعات دینی پرداخت و روحانیت با رفتارشان مشوق آحاد مردم به فعالیت های ورزشی باشند.

مدیر کل تربیت بدنی خراسان جنوبی یادآور شد: از طلاب خوش فکر و علاقه‌مند به ورزش در اجرای طرح ایجاد دفاتر فرهنگی هیأت‌های ورزشی استان به عنوان مسؤول این دفاتر بهره‌مند شویم و از حضور روحانیت در برنامه‌های عمومی و همگانی نظیر شرکت در همایش‌های بزرگ پیاده روی خانوادگی و حتی فعالیت‌های قهرمانی استفاده کنیم.

همچنین در این دبدار حجت الاسلام نصیرایی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی، بهترین راه و شیوه تبلیغ به ویژه در جامعه امروز به دلیل کم بودن تحرکات را ورزش قلمداد کرد و بیان داشت: نگاه ویژه ای در سه فاز به ویژه برای ایجاد انگیزه، شور و نشاط در جامعه طلاب داریم و به دنبال ایجاد انگیزه و امید به آینده هستیم که به بهترین شکل می توانیم اثر آن را در ورزش کردن دنبال کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان با بیان این‌که در پی احداث سه شهرک بزرگ علمی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی در فضای بیست هکتاری با ظرفیت ده تا پانزده هزار طلبه در استان هستیم، افزود: می‌توانیم در این مجموعه بزرگ استخر، سالن ورزشی، زمین چمن و نظایر آن داشته باشیم و تحقق این امر سنگ بنای فضای کاری است که می تواند در کشور و برای حوزه بی نظیر باشد.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه در حال حاضر 21 مدرسه علمیه در دو بخش خواهران و برادران با جمعیتی بالغ بر 1500 نفر در سطح استان تحت پوشش داریم، خواستار راه اندازی فضای بانشاط از طریق استفاده از استخرهای شنا و راه اندازی مسابقات گروهی بین مدارس شد./934/پ202/س
ارسال نظرات