۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۹۵۳۲۰

عناوین چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با نحله‌های انحرافی و اکران منتخب جشنواره فیلم عمار در حوزه علمیه جلفا از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
لوگو و آرم خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسینی خورنژاد، مسؤول اداره تبلیغات اسلامی مرند، از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه روحانیون، مربیان و معلمان دینی شهرستان مرند خبر داد و گفت: بابرنامه ریزی وهماهنگی های انجام شده این کارگاه آموزشی به مدت 4 روز در 2 نوبت صبح و عصر از 28 دی تا 2 بهمن 89 برگزار می شود.

وی افزود: شرکت کنندگان در این کارگاه، با موضوعاتی مانند وهابیت و نحله های انحرافی به ویژه شیطان پرستی، اکنکار، اشو، سای بابا آشنا خواهند شد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقای سطح اطلاعات دینی و مذهبی روحانیون ، معلمان و مربیان امور دینی و تربیتی در حوزه فرق و مذاهب، افزایش توانمندی مخاطبین در پاسخگویی به شبهات و القائات و توجیه مخاطبین نسبت به تهاجم وهابیت عنوان کرد.

مسابقه قرآنی احسن الحدیث در مرند برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند برنامه های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی مرند در دهه فجر امسال را اعلام کرد.

محمدحسین شناور در نشست کمیته فرهنگی، هنری و جوانان ستاد دهه فجر مرند با اشاره بر لزوم ارتقای کیفیت و نوآوری در برنامه‌ها ی دهه فجر خاطرنشان کرد: برنامه‌های امسال ایام دهه فجر باید بیشتر از پیش از رنگ و بوی وحدت، انسجام، ابتکار و روشنگری برخوردار بوده و با ظرفیت‌سازی و ایجاد تنوع در حوزه فرهنگ و هنر جلوه‌های ویژه ای داشته باشد.

وی خواستار ترویج افکار انقلابی و ‌روشنگرانه و مقابله با فتنه در برنامه های سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امسال شد.

وی همچنین با اشاره به برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند در ایام دهه فجر گفت: برپایی نمایشگاه کتاب انقلاب اسلامی، برگزاری دو مورد نمایشگاه هنری، برگزاری هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی مرند و برگزاری ویژه برنامه فرهنگی – ادبی فجر انقلاب اسلامی از اهم برنامه های این اداره است.

وی همچنین اعلام برگزیدگان سومین اشکواره عکس محرم مرند، برگزاری برنامه مشترک هنری دومین جشنواره نمایشنامه خوانی، برگزاری همایش اصلاح الگوی مصرف وتبعات تجمل گرایی در جامعه اسلامی را از دیگر برنامه‌های این اداره در ایام دهه فجر سال 89 عنوان کرد.

شناور همچنین از برگزاری مسابقه بزرگ قرآنی احسن الحدیث با عنوان مفاهیم سوره یس با همکاری مرکز نشر معارف قرآن ونهج البلاغه در دهه فجر خبر داد.

مستند «یزدان تفنگ ندارد» در مدرسه علمیه جلفا به نمایش گذاشته شد

فیلم مستند «یزدان تفنگ ندارد» که منتخبی از فیلم‌های جشنواره عمار است در مدرسه علمیه فاطمیه جلفا به نمایش گذاشته شد.

با وجود فرا رسیدن فصل امتحانات، حضور طلاب برای تماشای این فیلم قابل توجه بود.

گفتنی است علاوه بر مدرسه علمیه فاطمیه جلفا، مقرر شد این فیلم تا پایان هفته جاری در تعدای از پایگاه‌های بسیج شهرستان همچنین در حوزه علمیه برادران این شهر به نمایش گذاشته شود.

اسامی برگزیدگان مسابقه "باران رحمت" در بناب اعلام شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب از اعلام اسامی برگزیدگان مسابقه "باران رحمت" در این شهرستان خبر داد.

فریدون نبی قدیم هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج و گسترش فرهنگ نماز در میان جوانان ونوجوانان عنوان کرد و گفت: سووالات این مسابقه از دو کتاب "راز نماز" تالیف حجه الاسلام "قرائتی" و "اقامه نماز در نوجوانی" تالیف دکتر "علی قائمی" طراحی شده و بیش از چهارصد نفر در این مسابقه شرکت کردند.

بهزاد زارع اکرم، شهلا امیر عباسیان، صابر نیازمند، حکیمه خیرالهی، پروین سلیمانی شیشوان، احمد اصلانی، فرخنده سلامتی، سیده اشرف آتش پیکر، زینب کریمی، سمیرا نجفی قوزلجه، ثریا شکورزاده، اشرف کاظمی، رضا ایرانپور،‌نفیسه ببری و الهام الوردیان نفرات برگزیده مسابقه "باران رحمت" در شهرستان مرند هستند./935/د102/س
ارسال نظرات