۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۹۳۰۷۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

حرکت عمیق سیدالشهدا با عواطف پاک انسانی گره خورده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: فعالیتهای هیئتهای مذهبی دانشآموزی باید ابتکاری و همراه با نوآوری باشد.
 حجت?الاسلام عباس اسکندري، مدير کل تبليغات اسلامي قم


به گزارش خبرگزاری رسا، حجتالاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در همایش مسؤولان هیاتهای مذهبی دانشآموزی که در سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، تشکیل این هیئتها را اقدام ارزشمندی در مسیر توجه به فرهنگ بالنده اهل بیت(ع) و ترویج روحیه استکبارستیزی و نفی ظلم دانست و اظهار داشت: امام حسین(ع) با هدف مقابله با ظلم و جنایت دستگاه ستمگری که میرفت با اقدامات خودش اساس شرافت، کرامت و معنویت اسلام و قرآن را محو کند، شجاعانه به میدان رفتند و در مقابل ستمگری دستگاه جور ایستادند.

وی اضافه کرد: سیدالشهدا(ع) در این مسیر، مکتبی را پایهگذاری کردند که در طول تاریخ به الگویی برای انسانهای حقیقتجو تبدیل شده که با استفاده از این فرهنگ بالنده به مبارزه با استکبار بپردازند.

مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در امور روحانیت و حوزههای علمیه گرهزدن حرکت عمیق فکری و فرهنگی امام حسین(ع) با عواطف پاک انسانی را یکی از مهمترین ویژگی قیام سیدالشهدا عنوان کرد و یادآور شد: در طول تاریخ حرکتهای تنگنظرانه و سخیفی برای خدشهدارکردن فرهنگ عاشورا صورت گرفت و همگان فهمیدند که نمیتوان این چراغ منور را خاموش کرد، به خاطر اینکه با عواطف پاک و فطرت انسان آمیخته شده است.

حجتالاسلام اسکندری خطاب به مسئولان هیئتهای مذهبی دانشآموزی گفت: واقعه کربلا فراموششدنی نیست و هیچ کسی قادر نیست این واقعه عظیم را از اذهان مردم پاک کند و اکنون این سیره و سنت به دست شما رسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: در ایران اسلامی هیئتهای مذهبی کهن و پیرغلامان بزرگوار و مداحان ارزشمندی وجود دارند و هیاتهای دانشآموزی نسل جدیدی از هیاتهای مذهبی هستند.

وی تاکید کرد: این هیاتها به خاطر اینکه فعالیتشان را از مدرسه آغاز کردهاند ان شاء الله عزاداری بدون دغدغهای خواهند داشت.

حجتالاسلام اسکندری خطاب به مسؤولان هیاتهای دانشآموزی گفت: نباید در هیئتهایی که شما پایهگذاری میکنید مسائلی یافت شود که دشمنان آنها را به عنوان یک معضل علیه ما استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر لزوم عالم محوری هیاتهای دانشآموزی، تصریح کرد: بهترین کار برای فاصلهگرفتن از آسیبها و چالشها، استفاده از نظرات ارزشمند علما و بزرگان دین است.

وی خواستار نوآوری و ابتکار در فعالیتهای هیئتهای مذهبی دانشآموزی شد و افزود: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در برنامههای حمایتی از هیئتهای مذهبی جنبه فرهنگی دارد و این سازمان آمادگی دارد برای حمایت از هیئتهای مذهبی دانشآموزی دورههای آموزشی برگزار کند.

حجتالاسلام اسکندری همچنین از هیئتهای مذهبی دانشآموزی خواست که برای شرکت در مراسم تجمع روز هشتم ماه محرم برنامهریزی جامعی داشته باشند و با حضور در این مراسم نمایش به یادماندنی را برای اولین بار ایجاد کنند تا توجه همگان به این مراسم جلب شود.

در پایان این مراسم مجوز تعدادی از هیاتهای مذهبی دانشآموزی که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم صادر شده است، به مسئولان این هیئات اعطا شد. /924/د102/ع

ارسال نظرات