۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۹۲۴۵۰
نماینده مراجع تقلید در کویت:

گروه‌های تکفیری با هدف مخدوش کردن چهره اسلام فعالیت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مراجع تقلید در کویت امام حسین(ع) را نماد و رهبر وحدت اسلامی توصیف کرد و مسلمانان جهان را نسبت به خطرات گروههای تکفیری که در صدد مخدوش ساختن چهره اسلام هستند هشدار داد.
سيد محمد باقر مهري؛ نماينده مراجع در كويت
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر مهری، نماینده مراجع تقلید در کویت، در بیانیه ای که روز گذشته به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام صادر کرد، خواستار نامگذاری این ماه به نام «وحدت ملی و برادری اسلامی» شد و بر لزوم مقابله با اندیشه های تکفیری که چهره اسلام را مخدوش می سازد تاکید نمود.

وی مسلمانان را به استفاده از این مراسم بزرگ دعوت کرد و افزود: امام حسین(ع) به همه مسلمانان تعلق دارد و نهضت ایشان امید و آرزوهای مسلمانان را برآورده ساخت و به جنگ با تروریسم، ظلم، طغیان، تکفیر، خوارج و رهبران تکفیر پرداخت؛ بنابر این از همه مسلمانان شیعه و سنی می خواهم تا در مراسم عزای این امام همام حضور یابند تا با ارزش‌های نهضت حسینی و سخنان خطبای شیعه در مجالس عزاداری آشنا شوند و از اتهام‌های دیگری که علیه شیعیان صورت می گیرد پرهیز کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مهری تصریح کرد: امام حسین(ع) همه مسلمانان را علیه تروریسم و ظلم و طغیان متحد ساخت و با نام مسلمانان از حق و عدالت وآزادی و دموکراسی دفاع کرد و به نماد و رهبر وحدت اسلامی مبدل شد و از خطبا می خواهم تا از این امر برای گسترش فرهنگ عشق به وطن و مقدم دانستن مصالح ملی بر سایر مصالح و همچنین گسترش فرهنگ تقریب میان مذاهب اسلامی و تفاوت قائل شدن میان اهل سنت و گروه‌های تکفیری که رهبران اهل سنت دشمنی خود را با این گروه‌ها نشان داده‌اند، استفاده کنند.

نماینده مراجع تقلید با اشاره به خطرات گروه‌های تکفیری برای اسلام اظهار داشت: سرور و سالار شهیدان با فتواهای تکفیری سران تکفیر به شهادت رسید؛ از این رو حکومت‌های عربی و اسلامی باید به شدت از این گروه‌ها دوری جویند و با توجه به این‌که خطر این گروه‌ها از کشورهای مستکبر جهان نیز بیشتر است درصدد ریشه کن ساختن آنان باشند و خطبا نیز باید همواره نسبت به خطرات این گرو‌ه‌ها هشدار دهند.

وی دولت کویت را به مقابله با عاملان گسترش فتنه و توهین کنندگان به احساسات شیعیان در این ماه دعوت کرد و خواستار برخورد قاطع با مراکزی شد که در روز عاشورا اقدام به پخش بیانیه و تابلوهای تبریک وشادباش پخش می کنند./980/
ارسال نظرات