۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۹۱۵۲۰
امام جمعه دزفول:

بسیجیان در فراگیری علوم جدید پیشگام شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول برتقویت بسیج تاکید و خواستار پیشگان شدن بسیجان در عرصه فراگیری علوم جدید شد.
حجت الاسلام سيد محمد علي قاضي دزفولي، امام جمعه دزفول
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، تقارن دهه‌ ولایت با هفته بسیج را موجب برکت برای کشور دانست و تصریح کرد: بزرگداشت این روز نوعی تجدید بیعت با امیرالمومنین (ع) و استوار ماندن بر عهد اوست.

امام جمعه دزفول با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی ایران همواره با بسیج کینه توزانه برخورد کرده‏اند؛ این نوع برخورد آنان با به دلیل آن بوده که بسیج دارای عظمت فراوانی بوده و تاکنون هم از آسیب گزندها و تخریب ها در امان مانده است؛ دشمن از بسیجیان دلی پر خون دارد.

وی در ادامه با اشاره به اجتماع 110 هزار نفری بسیجیان سراسر کشور در دیدار روز گذشته با مقام معظم رهبری به بیانات ایشان در خصوص برخورد کینه توزانه دشمنان با این نهاد اشاره کرد و افزود: همانگونه که ایشان فرمودند موضع‏گیری خصمانه دشمنان علیه بسیج ذره‏ای از عظمت و درخشندگی آن نکاسته و نخواهد کاست‏.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه، بسیج را شجره طیبه‏ای خواند که بنیان آن از سوی امام راحل نهاده شد و برای تشکیل آن جز اخلاص چیزی دیگری در کار نبود و هرچه جلوتر می‏رویم عظمت امام و دوراندیشی او را برای تشکیل بسیج روشن‏تر می‏بینیم.

امام جمعه دزفول در ادامه بر توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت بسیج که با عنوانی همچون لزوم حفظ بسیج از گزند دشمنان،‌ شکر‌گذاری بسیجیان نسبت به نهادی که در آن عضویت دارند، تقویت روزافزون این نهاد الهی و عمل به اهداف متعالی آن، تحقق اخلاص و بصیرت به عنوان ارکان بسیج، ضرورت پیشگامی بسیجیان در فراگیری علوم جدید تاکید و عمل به این خواسته‌های ایشان را خواستار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به دهه ولایت، بیعت با امیرالمومنین را حاوی پیام‏های بزرگی برای انسان دانست و گفت: و شیعه علی بودن یعنی رعایت تقوا و بیعت مجدد با بندگی خدا و عهد بستن بر اینکه در همه عرصه‏های زندگی خدایی عمل کنیم و در این بیعت علاوه بر دوستی باید معرفت هم وجود داشته باشد‏.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول، با تقدیر از تلاش ستاد بزرگداشت غدیر و تمامی نهادها و اشخاصی که در این راستا در دزفول تلاش کردند همچنین از حضور گسترده بسیجیان این شهرستان در مصلای نماز جمعه و به مناسبت هفته بسیج قدردانی کرد./945/پ203/ص
ارسال نظرات