۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۹۰۶۰۴
امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز:

مفاهیم والای دعای عرفه راهی برای خداشناسی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کوت عبدالله اهوا با بیان این‌که عرفه ‌روز انسان سازی و خداشناسی است، گفت: در این روز بزرگ نباید از معارف و مفاهیم والای دعای عرفه غفلت شود.
حجت الاسلام و المسلمين جلال جابريان، امام جمعه موقت اهواز، مسؤول دفتر نماينده ولي فقيه در خوزستان
حجت الاسلام جلال جابریان، امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به بزرگداشت روز عرفه از سوی آحاد جامعه، اظهار داشت: روز عرفه بسیار مهم و با اهمیت است و باید به شکل مناسبی مناسک مربوط به این روز بزرگ را انجام دهیم؛ چرا که روز عرفه، روز انسان سازی است.

استاد اخلاق حوزه های علمیه اهواز، به معارف و مفاهیم والای دعای عرفه اشاره و تصریح کرد: دعای عرفه، درس انسان شناسی و خداشناسی است که انسان با دقت و تأمل در آن می تواند به مفاهیم برجسته این دعا پی برد و آن را سرمشق زندگی خود قرار دهد.

امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، با بیان این که دعای عرفه بر بندگی و خداشناسی تأکید زیادی دارد، افزود: از دست دادن مال و فرزندان، فقدان اصلی نیست؛ بلکه غفلت از خدا و سرپیجی از فرامین الهی نقصان اصلی است.

وی در پایان خطاب به حجاج گفت: افرادی که از سفر معنوی حج بازمی گردند، همه گناهان آنان بخشیده می شود؛ از این رو باید هوشیار و آگاه باشند که مبادا اسیر هواهای نفسانی شوند و از معنویت به‌دست آمده در سفر حج غافل شوند./945/پ202/س
ارسال نظرات