۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۹۰۲۳۲
امام جمعه قم:

مردم، دولت را در اجرای طرح هدفمند‌کردن یارانه‌ها کمک کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها از سوی دولت، از آحاد ملت ایران خواست با صبر و حوصله خادمان خود را در اجرای این طرح مهم کمک کنند.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این هفته که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم به تبیین فرازهایی از بیانات ایشان پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم مساله تذهیب نفس را مطرح کردند که این موضوع نشانگر اهمیت این مساله است.

وی تصریح کرد مقام معظم رهبری در این دیدار نمونه هایی از قله های تهذیب را نام بردند و باید توجه داشت که گرچه مساله تهذیب نفس یک امر همگانی است که همه به آن نیازمندند، اما جایگاه رفیع و برجسته روحانیان و طلاب اقتضا می کند که آنها بیش از دیگران به این مساله متعهد باشند و به آن اهمیت بدهند.

مردم دولت را دراجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها یاری کنند

خطیب جمعه قم در ادامه با اشاره به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها از سوی دولت، خواستار همکاری آحاد مختلف مردم با دولت در اجرای آن شد و گفت: دولت سعی می کند با کمترین آسیب این طرح مهم را اجرا کند و مردم قدرشناس ما باید با حوصله و صبر خادمان خود را در دولت یاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی تحولات بین المللی و منطقه ای پرداخت و با اشاره به اعتراف اخیر اوباما و اذعان وی به در حال افول بودن قدرت آمریکا گفت: شورای اطلاعات ملی آمریکا نیز پیش بینی کرده است که آمریکا در آینده وارد دوره ای خواهد شد که به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست.

امام جمعه قم، با اشاره به نارضایتی مردم منطقه از سفر اوباما به این خاورمیانه خاطرنشان کرد: وقتی خبر سفر اوباما رییس جمهور منفور آمریکا به اندونزی اعلام شد، مسلمانان این کشور در صدد تدارک یک راهپیمایی عظیم علیه اوباما برآمدند، اما دولت این کشور برای حفظ منافع خود تظاهرات را ممنوع اعلام کردند.

وی بیان داشت: مردم اندونزی نیز اعلام کردند که با کفش به استقبال اوباما خواهند رفت و آنچه مردم این کشور مسلمان در استقبال از اوباما نشان دادند شعار مرگ بر آمریکا بود که ملت قهرمان ایران سی سال است این شعار را سر می دهد.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: مقایسه سفر اخیر باراک اوباما رییس جمهور منفور آمریکا به برخی کشورهای آسیا با سفر دکتر احمدی نژاد رییس جمهور محبوب کشورمان به لبنان که دارای ادیان و گروه های مختلفی نیز هست، منفور بودن اوباما در جهان را نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: اوباما در این سفر به خاورمیانه اعتراف کرد که در این منطقه قدرتی جدید در حال شکل گیری است، او وقتی می خواست نام این این قدرت نوظهور و جدید را ببرد، اسم دو کشور غیر مسلمان را برد.

وی خطاب به رییس جمهور آمریکا تاکید کرد: ما به اوباما می گوئیم آن قدرتی که در منطقه خاورمیانه در حال شکل گیری است، کانون آن جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان داشت: اخیرا سازمان جاسوسی آمریکا اعتراف کرده است که در صورت ادامه روند جریانات منطقه به شکل کنونی آن، تا پانزده سال دیگر رژیم صهیونیستی از منطقه محو خواهد شد.

مهاجرت معکوس صهیونیست ها آغاز شده است

امام جمعه قم، با اشاره به اینکه امروز هجرت معکوس از اسرائیل آغاز شده است، یادآور شد: صهیونیست های دنیاخواه و ثروت اندوز برای اینکه از ثروت خود بهتر استفاده کنند می خواهند جایی امن و آرام باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد مردم مقاوم و شجاع فلسطین، منطقه را برای رژیم غاصب و صهیونیستی اسرائیل نا امن کرده اند و آنها در حال مهاجرت معکوس به برخی کشورهای اروپایی هستند.

وی به دیگر شکست های رییس جمهور آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: اوباما در جلسه ای که در کشور آمریکا برگزار شده بود و می خواست در آن سخنرانی کند، با اعتراض مردم و دانشجویان مواجه شد و دانشجویان او را هو کردند.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: اوباما در کنگره آمریکا نیز به دلیل حمایت های دیوانه وار و بی حد و حصرش از رژیم غاصب اسرائیل شکست سختی را متحمل شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی آمریکا را رو به افول توصیف و تاکید کرد: اوباما و آمریکا در منطقه خاورمیانه به منفورترین تبدیل شده اند و از سویی دیگری سید حسن نصرالله و جریان مقاومت محبوبیت فوق العاده ای را کسب کرده اند.

ریشه فتنه سال 88 به انگلیس برمی گردد

امام جمعه قم، تشکیل دولت عراق را ناکامی دیگری بر آمریکایی ها دانست و گفت: آمریکا و انگلیس مکار که در فتنه سال 88 نیز نقش مهمی را ایفا کرد و به دلیل فرار برخی از فتنه گران به کشور انگلستان دست داشتن آنها در این حوادث و فتنه ها ثابت شد که ریشه آن کجاست، در کشور مسلمان عراق نیز با فتنه و حیله گری و ترتیب دادن بیش از بیست انفجار و ترور خونبار عده بسیار زیادی را به خاک و خون کشیدند.

وی با محکوم کردن جنایات و حوادث تروریستی در کشور مسلمان عراق تصریح کرد: با وجود همه سنگ اندازی هایی که بر سر تشکیل دولت مردمی عراق صورت گرفت، سرانجام دولتی در این کشور مسلمان سرکار آمد که خواست مردم عراق و مورد موافقت جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ابراز داشت: ما از برادران، دولت و احزاب عراقی می خواهیم با همدلی و وحدت بیشتر دولت را اجرایی کنند تا مردم مسلمان این کشور از برکات آن بهره مند شوند.

احیای فریضه امر به معروف وظیفه ای همگانی است

این استاد حوزه علمیه قم همچنین در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه، با توصیه آحاد مختلف جامعه به رعایت تقوا و اهتمام به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بر ضرورت احیای این فریضه الهی تاکید و تصریح کرد: تذکر لسانی در برابر مشاهده منکرات حداقل وظیفه ای است که آحاد مختلف جامعه و مردم باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

امام جمعه قم با گرامیداشت روز عرفه و روز عید قربان، تاکید کرد: عید قربان، عید تقرب به ذات اقدس اله است و در آموزه های دینی نسبت به قربانی کردن در این عید تاکید فراوان شده است و ان شاءالله مردم با تضرع و راز و نیاز به درگاه خدا در روز عرفه، فضای کشور را معطر و عطرآگین خواهند کرد. /924/پ201/س

ارسال نظرات