۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۸۹۱۲۴
آیت الله مقتدایی:

درس ولایت فقیه جزء دروس رسمی حوزه های علمیه قرار می گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت اهتمام حوزه به درس ولایت فقیه، از قرار گرفتن این درس از دروس رسمی حوزه های علمیه در آینده نزدیک خبر داد.
آيت الله مقتدايي مصاحبه مطبوعاتي آيت الله مقتدايي با اصحاب رسانه در خصوص سفر رهبر معظم انقلاب به قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه، ظهر یک شنبه در نشستی خبری که به مناسبت سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم با حضور اصحاب رسانه در دفتر وی در قم برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره ضرورت اهتمام جدی حوزه برای نظریه پردازی در خصوص مساله ولایت فقیه گفت: در جلسه ای که در سفر رهبر انقلاب به قم خدمت ایشان بودیم این مساله مطرح و تاکید شد که حوزه صلاح می بیند درس ولایت فقیه امام راحل که در نجف داشتند جزو دروس حوزه های علمیه قرار گیرد.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری نیز از این پیشنهاد استقبال کردند و بر آن تاکید داشتند؛ یکی از اعضای جامعه مدرسین گفت من دروس ولایت فقیه امام راحل در نجف را نوشته ام و الان در اختیار دارم، مقام معظم رهبری نیز گفتند اینها را بیاورید چاپ کنید بنده نیز کمک می کنم.

آیت الله مقتدایی بیان داشت: در حوزه راجع به مساله ولایت فقیه بحث می شود، اما این کافی نیست و با وجود اینکه اصل ولایت فقیه جزو قانون اساسی و مورد عمل نیز قرار گرفته است، اما به نظر می رسد حوزه باید وسیع تر در این راستا کار کند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه درس ولایت فقیه در آینده جزو دروس رسمی حوزه قرار خواهد گرفت تصریح کرد: این مساله اگر در حوزه جا بیفتد و طلاب بیش از پیش با مبانی ولایت فقیه آشنا شوند می توانند در بیانات، تبلیغ و سخنان خود این مسائل را به طور علمی برای نسل جوان و جامعه تبیین کنند.

وی بیان داشت: مردم ما تبعیت و علاقه خود را به ولایت فقیه و مقام معظم رهبری نشان داده اند و تمامی مردم ایران در مقام عشق و علاقه به ولایت فقیه از خودگذشتگی می کنند.

آیت الله مقتدایی در پاسخ به سؤالی دیگری در خصوص تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تحول در حوزه های علمیه و موانع فراروی این مساله تصریح کرد: تحول مساله زمانبر در حوزه است و شخص مقام معظم رهبری نیز قائل هستند که در مقام اجرا مشکلاتی وجود دارد.

وی بیان داشت: بنده در جلسه ای که بعد از پذیریش مدیریت حوزه خدمت مقام معظم رهبری بودم و گزارشی را خدمت ایشان عرض کردم، رهبری تاکید کردند هر کدام از اینها یک کوهی از کار است، از این رو شما باید برای اجرای آن تیم و گروه داشته باشید و برنامه ریزی کنید.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: بعد از دیداری که در سال 86 نخبگان حوزه با حضرت آیت الله خامنه داشتند و مقام معظم رهبری بحث تحول را مطرح کردند، اقدامات و فعالیت های خوبی در این راستا انجام شده است.

وی اظهار داشت: در راستای پاسخگویی به شبهات نیز دفتر پاسخگویی متشکل از گروه های علمی مختلف با اساتید و کارشناسان زبده و متخصص شکل گرفته است که اینها مطالب و شبهات را در رسانه ها مطبوعات و سایت های مختلف رصد و دسته بندی می کنند و برای گروه های علمی ذیربط ارجاع می دهند. /924/پ201/ع

ارسال نظرات