۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۸۸۴۰۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی

رونق علمی حوزه‌های علمیه با حضور رهبر انقلاب در قم شتاب می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سفر رهبری به استان قم سبب تقویت جایگاه فقه و فقاهت برای حوزه های علمیه است.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حمید عظیمی در تشریح برکات سفر معظم له به استان قم اظهار داشت: نخستین برکات این سفر در حوزه علوم اسلامی و تقویت جایگاه حوزه‌ها‌ علمیه به عنوان پیشتازان انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف به ویژه علوم و معارف اسلامی همچنین اهمیت امور سیاسی در نزد علمای اسلام است.

وی افزود: قم به عنوان ام القرای فقه و فقاهت نبوی و علوی در اعصار گذشته با ورود مقام معظم رهبری این جایگاه معنوی و علمی را در جهان بیش از پیش باز می یابد.

حجت الاسلام عظیمی گفت: از دیگر برکات این سفر رشد و توسعه همه جانبه استان قم است که به دلیل محدودیت های اعمال شده از سوی رژیم گذشته با محرومیت‌هایی مواجه بوده است.

وی افزود: این استان باید افزون بر پیشتازی در زمینه های علمی‌، شاهد پیشرفت صنعتی و عمرانی در ابعاد مختلف به عنوان استانی که مهد پرورش علمای بزرگ است باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ارتقای جایگاه مرجعیت و ضرورت پاسداشت این جایگاه را را با سفر رهبر معظم انقلاب تبیین شده دانست و اضافه کرد: استقبال مردم و علما تراز اول جهان تشیع از ایشان حاکی از پیوند عمیق مرجعیت‌، مردم و رهبری است که علی رغم شانتاژهای دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی با استقبال چندصد هزار نفری اهالی قم عمق این پیوند را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام عظیمی رهبر انقلاب را شاخص اجتهاد در مرجعیت، و حاکم اسلامی در نزد مردم دانست و گفت: ایشان با تلاش های بی شائبه خود از هر مسوول نظام اسلامی به مردم نزدیک تر و از هر مدیری به مشکلات مردم آشناترند.

وی همچنین در ادامه استقبال پرشور مردم قم از ایشان را نشانه ای از ارتباط و اعتقاد مردم به ولایت فقیه و رابطه ناگسستنی آنان دانست./۹۳۵/د102/س
ارسال نظرات