۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۸۷۴۷۸
آیت الله موسوی جزایری:

برائت از مشرکین رکن اصلی آیین عبادی سیاسی حج است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان، برائت از مشرکان، مهم ترین آیین عبادی، سیاسی حج دانست و گفت: وهابیان از انجام مناسک سیاسی و اجتماعی حج هراس داشته و تمایل دارند تا این آیین عبادی بدون هیچ گونه برائت از مشرکینی انجام شود.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مدیران کاروان‌های حج و زیارت استان خوزستان ظهر امروز به مناسبت هفته حج با آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، در این دیدار سابقه دیرینه حج را یادآور شد و بیان داشت: آیین عبادی، سیاسی حج قبل از اسلام دارای بدعت هایی بود که با گسترش آن پس از اسلام، بدعت ها نیز پاکسازی شد.

امام جمعه اهواز با تأکید بر این که اکنون انقلابی در انجام فریضه حج حاصل شده است، ابراز داشت: در زمینه نظم و آموزش تحول اساسی انجام شده است به شکلی که اکنون منظم ترین کاروان‌ها را ایرانی ها انجام می دهند.

 آیت الله موسوی جزایری افزود: خوزستان دارای مدیر کاروان‌های لایق و کارآمدی است که با ضوابط دقیق و اصولی گزینش شده اند که این مسأله سبب شده تا کاروان های ایرانی، به ویژه خوزستان وضعیت مطلوبی داشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان با بیان این که وهابیان به انجام مناسک حج بدون پرداختن به جنبه های سیاسی و اجتماعی اصرار دارند، اذعان داشت: وهابیان از انجام مناسک سیاسی و اجتماعی حج هراس داشته و تمایل دارند تا این آیین عبادی بدون هیچ گونه برائت از مشرکینی انجام شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب«حج بی برائت، وحدت، تحرک و قیام، حج نیست»؛ چرا که همه اعمال این فریضه الهی و سیاسی است.

رییس شورای حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که بیشترین دعاهای ماه مبارک رمضان، مربوط به حج است، این مسأله را به سبب اهمیت بسیار حج دانست و اظهار داشت: دعاهای ماه مبارک رمضان انسان‌ها ‌را برای کسب فیوضیات الهی در ایام حج مهیا می‌کند./945/پ202/س
ارسال نظرات