۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۸۴۳۰۹
آیت الله نمازی:

حرکت مسؤولان به سوی وحدت، مصداق تقوای سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان، حرکت مسؤولان به سوی وحدت و همدلی را مصداق تقوای سیاسی خواند و تاکید کرد: مسؤولان باید از هر گونه اظهار نظری که موجبات اختلافات را فراهم کند و باعث نگرانی مردم و سوء استفاده و امیدواری دشمنان شود، به شدت اجتناب کنند.
1/ آيت الله نمازي
آیت الله عبدالنبی نمازی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه کاشان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مطالب و بیانات مهم رهبری در این دیدار گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار مباحث خود را از زاویه معنوی حضور یک نظام اسلامی و سیاسی در عرصه جهانی که همان معنویت مسؤولان است شروع کردند و فرمودند: ماه رمضان ماه انابه است و این موضوع نکته بسیار ظریف و دقیقی است که همه مسؤولان، سران قوا و کارگزاران نظام اسلامی باید به آن توجه کنند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری همچنین تاکید کردند که توبه و تقوا گاهی در امور سیاسی و مدیریتی و گاهی در امور شخصی است و هر مدیر و مسؤولی باید تقوای مدیریتی و سیاسی داشته باشد.

آیت الله نمازی اظهار داشت: معظم له همچنین در این دیدار مقایسه ای بین نظام جمهوری اسلامی ایران و استکبار جهانی داشتند و تفاوت های این دو نظام را ترسیم کردند و فرمودند نظام های استکباری و همچنین آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل فاقد اصالت و هویت هستند و رژیم صهیونیستی نیز یک رژیم جعلی و ساختگی ابرقدرت های جهانی است.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ترسیم ویژگی های انقلاب اسلامی نیز نظام اسلامی را یک نظام با اصالت و دارای هویت دانستند و فرمودند ماهیت انقلاب اسلامی بر پایه عدل و عدالت است، در حالی که ماهیت نظام آمریکا، سلطه جویی و استکباری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این دو نظام فاقد عقبه مردمی و محبوبیت و مقبولیت هستند و حتی عده ای از شهروندان آنها نیز نظام های آنها را قبول ندارند، بر خلاف نظام اسلامی ایران که جایگاه و عقبه ای مردمی، منطقه ای و فرا منطقه ای دارد.

وی ادامه داد: افزون بر این نکات، مردم ایران با تمام وجود خواهان و وفادار نظام اسلامی هستند، بسیاری از ملت های مسلمان منطقه نیز فطرتشان گرایش به نظام اسلامی دارد.

آیت الله نمازی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، اختلاف به معنای تعارض و رویارویی را خلاف شرع و نامشروع دانستند، حرکت مسؤولان به سوی وحدت و انسجام را یک وظیفه و مصداق بارز تقوای سیاسی دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مسؤولان باید هماهنگ، همدل و همسو باشند و از هر گونه اظهار نظری که موجبات اختلافات را فراهم کند و باعث نگرانی مردم و سوء استفاده و امیدواری دشمنان شود، به شدت اجتناب کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز داشت: معظم له همچنین تاکید کردند که اختلاف نظر هیچ اشکالی ندارد و لازمه تکامل جامعه نیز هست، اما اگر این موضوعات و بگومگوها منشا تقابل و حرکت به سوی تضعیف یکدیگر شود، این موضوع خلاف شرع و تقوا است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا نیز گفت: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب تاکید داشتند، آمریکایی ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند، ما سی سال است که آنها را آزموده ایم و آزموده را آزمودن خطاست.

آیت الله نمازی با بیان اینکه ما واهمه ای از مذاکره کردن نداریم، منتهی باید شرایط آن وجود داشته باشد، فرازهایی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را در این خصوص متذکر شد و تاکید کرد: مذاکره ای که از قبل اهداف و نتایج آن مشخص باشد، مذاکره نیست، مذاکره به معنای تفاهم فی مابین است، نه اینکه یک طرف را خلع سلاح و طرف دیگر را مسلح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی تاکید کردند ما اهل مذاکره هستیم، اما نه با آمریکا و این نکته بسیار مهم و اساسی بود، چون آمریکا اهل مذاکره نیست و البته صلاحیت آن را هم ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان رهبری در خصوص تهدیدات نظامی دشمنان انقلاب اسلامی علیه ایران گفت: همانگونه که رهبر حکیم نظام اسلامی تاکید کردند، ما بعید می دانیم اینها این حماقت را انجام دهند و مرتکب چنین کاری شوند، اما اگر دست به چنین اقدامی بزنند، بدون شک در هر جایی که نظام استکباری و آمریکا منافعی داشته باشد، منافع شان به خط خواهد افتاد. /924/ت302/ج

ارسال نظرات