۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۸۱۹۷۰
امام جمعه اندیمشک:

ترویج خرافات مهدوی در جامعه خطرناک است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک با قدردانی از برگزاری مراسم با شکوه آیین های مهدویت اظهار داشت: متأسفانه برخی کسانی که دارای فهم کافی از مهدویت ندارند هم به ترویج خرافات مهدویت دامن می زنند.
حجت الاسلام خدامي ، امام جمعه انديمشک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام نعمت اله خدامی، امام جمعه اندیمشک شامگاه سه شنبه در مهدیه هیئت متوسلین حضرت زهرا(س) اندیمشک، با اشاره به آسیب های مهدویت در جامعه اظهار داشت: این آسیب ها تنها مربوط به برنامه ریزی های دنیای غرب جهت کم رنگ شدن موضوع مهدویت نبوده بلکه در داخل کشور نیز برخی بدنبال انحراف در موضوع و سوء استفاده از آن هستند.

امام جمعه اندیمشک با اشاره به موانع ظهور حضرت مهدی(عج) ابراز داشت: متأسفانه باید گفت در بسیاری از موارد اسلام ما یک اسلام تشریفاتی بوده و هنوز به مرحله سنخیت علمی و معرفتی با امام عصر(عج) نرسیده و از این عرصه بسیار دور هستیم.

وی در ادامه ضمن تقدیر از برگزاری با شکوه آیین های مهدویت و مشارکت مردم اندیمشک در تزیین شهر در این ایام، به گرفتار شدن برخی در خرافات مساله ظهور و مهدویت پرداخت و گفت: متأسفانه اکنون افزون بر دشمن، برخی کسانی که دارای فهم کافی از مهدویت نیستند هم به ترویج خرافات مهدویت دامن می زنند.

استاد حوزه علمیه اندیمشک با بیان این که در میلاد با سعادت منجی بشریت، برخی مبادرت به پخش مستهجن ترین و زشت ترین نوارهای موسیقی در خیابان ها و بازارهای شهر کنند بسیار درد آور است، تصریح کرد: انجام چنین اعمالی در محضر حضرت ولی عصر(عج) در شأن منتظران آن حضرت نیست.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک با بیان این که مهدویت انطباق مسائل مختلف با قرآن و معارف اهل بیت(ع) محسوب می شود بر علم اندوزی و استفاده از منابع انسانی و آثار مکتوب برای فهم معنای واقعی مهدویت تأکید کرد.

حجت الاسلام خدامی انتظار ناب منجی بشریت را فهم معارف و حقایق قرآن و وجود مبارک آن حضرت معرفی کرد و گفت: انجام و حفظ ظواهر شرعی در این خصوص اگر چه مفید می باشد اما آنچه بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد شناخت از هدف ظهور حضرت که همان احیاء دین خدا و مصداق بخشیدن به آیات قرآن است، می باشد./945/پ203/ص

ارسال نظرات