۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۸۱۸۶۲
ظهور آغازی دوباره(48)؛

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: منتظران واقعی بر مدار عدالت حرکت می کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سلیمی گفت: انتظار پویا و تطابق دادن خود و اجتماع با «دولت کریمه مهدوی» در عصر غیبت، وظیفه فردی و اجتماعی ‌شیعیان است.
ظهور/ امام زمان
حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: در زمان غیبت کبری امام زمان(‌عج)‌ شیعیان در بعد فردی و اجتماعی باید وظایف خود را درباره ظهور به درستی بدانند و انجام دهند.

وی با تشریح وظایف جامعه شیعی در زمان غیبت امام معصوم(ع)‌ تأکید کرد: انتظار پویا و تطابق‌دادن خود و اجتماع با دولت کریمه مهدوی در عصر غیبت وظیفه فردی و اجتماعی شیعیان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: یک جامعه اسلامی وظیفه دارد ‌برای تحقق هرچه زودتر نظام جهانی مهدوی در تلاش باشد و بستر‌سازی ظهور منجی عدالت‌گستر را فراهم کند.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که می‌دانیم حضرت مهدی(عج) پیام‌آور عدالت است‌؛ ازاین رو دولت اسلامی و تک تک افراد جامعه باید در عرصه تحقق‌ عدالت کوشا باشند و سخن، رفتار و کردار خود را عادلانه کنند‌، در این زمینه این نکته قابل ذکر است که همواره صحبت از عدالت کردن سهل و آسان است ولی رفتار عادلانه کردن سخت و پیچیده.

نماینده اصولگرای مجلس هشتم یادآور شد: در عین حال باید توجه داشت که در جامعه اسلامی نهادینه‌کردن عدالت امری ضروری برای اقتدار نظام است به همین خاطر جزء ضروریات است .

وی با برشمردن اقسام عدالت در جامعه گفت: عدالت در توزیع فرصت‌ها، عدالت در بهره‌مندی افراد جامعه از ثروت ملی، دانش، پست و مقام، توزیع قدرت، بهره‌مندی از منافع بین المللی و غیره از جمله اقسام عدالت است‌.

حجت الاسلام سلیمی افزود: نهادینه‌کردن هر یک از این موارد کار جهادی بزرگی‌ می‌طلبد، ولی با این همه حال ما برای حرکت در مسیر عدل مهدوی باید این موارد را بر مدار عدالت نزدیک کنیم و تنها با تمسک به احکام اسلام و نگاه به افق روشن مهدوی است که می‌توانیم ادعا کنیم که منتظر ظهوریم./955/ت302/س
ارسال نظرات