۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۸۱۶۶۹

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در مازندران در پی درگذشت مسؤول حوزه علمیه ساری

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران در پی درگذشت مسؤول حوزه علمیه ساری پیام تسلیتی صادر کردند.
حجت‌الاسالم و المسلمين سيدموسي صالحي مازندراني
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، و سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران، به مناسبت درگذشت آیت الله صالحی مازندرانی پیام تسلیتی صادر کردند.

در این پیام آمده است: با دریغ و افسوس فراوان، درگذشت عالم ربانی، فقیه عالیقدر و عارف روشن ضمیر حضرت آیت‌الله سید موسی صالحی که عمر پربرکت خود را در راه تحقیق و تدبر در منابع فقهی و نشر معارف اسلامی سپری کرد مصیبتی سنگین و ضایعه‌ای جبران ناپذیر است.

در بخشی از این پیام تاکید شد: این عالم ربانی، عمر خود را در تهذیب نفس و ترویج و گسترش معارف و فرهنگ اسلامی سپری کرد و سال‌ها به عنوان رئیس حوزه علمیه سعادتیه مرکز استان به تدریس فقه و مبانی حقوق پرداخته است.

در قسمتی دیگر از پیام تاکید شد: حضرت آیت‌الله صالحی سابقه طولانی در مبارزات انقلاب اسلامی برای پیروزی شکوهمند آن داشته است و از مریدان امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب، آیت الله مطهری و علامه طباطبایی بود.

در پیام طاهایی و آیت‌الله طبرسی آمده است: شخصیت مجاهدی که در خانواده‌ای روحانی و در محضر مراجع بزرگی چون آیت‌الله ایازی، آیت‌الله میرزاهاشم آملی، آیت‌الله ستوده و آیت‌الله سبحانی پرورش یافت و برای دفاع از حقانیت اسلام از هیچ تلاش وکوششی دریغ نورزید.

در بخش دیگری از این پیام آورده شده است: اهمیت جایگاه این شخصیت فقیه و نویسنده اجتماعی و سیاسی باعث شد تا شاگردان زیادی درمحضر ایشان تلمذ کنند و روحانیون و شخصیت‌های بزرگواری به جامعه عرضه شوند.

در پایان این پیام تاکید شده است: ارتباطات مردمی گسترده آیت‌الله صالحی و اهتمام در برطرف کردن مشکلات آنان به ویژه مستمندان جامعه باعث انس و الفت میان اقشار مختلف مردم با آن فقیه مجاهد شد.

این جانبان این ضایعه بزرگ را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مازندرانی‌های بزرگوار به‌ویژه به محضر شریف دانشمند و عالم جلیل القدر حضرت آیت الله نظری، فرزندان گرامی‌اش، بستگان و خانواده‌ داغدار و شاگران ایشان، علو درجات آن عالم جلیل‌القدر را از درگاه احدیت خواستارم و امیدواریم اندیشه‌های تابناک ایشان چراغ راه همه طلبه‌ها و کسانی باشد که آینده مجامع اسلامی را به‌دست می‌گیرند./950/د102/س
ارسال نظرات