۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۸۱۶۱۸

هشدار نماینده آیت الله سیستانی در کربلا نسبت به دخالت بیگانگان در امور داخلی عراق

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا نسبت به دخالت بیگانگان در امور داخلی عراق هشدار داد و گروههای سیاسی را به پایان دادن به بحران سیاسی دعوت کرد.
شيخ عبدالمهدي كربلايي؛ خطيب جمعه كربلا


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، گروههای سیاسی را به کوتاه آمدن از خواسته هایشان دعوت کرد و گفت: در حالی که چند روز به پایان یافتن مهلت برگزاری دومین نشست پارلمان هستیم از گروههای سیاسی انتظار می رود تا از خواسته های خود بکاهند تا دولت جدید به سرعت تشکیل شود.

وی نسبت به دخالت بیگانگان در امور داخلی عراق هشدار داد و افزود: گروههای سیاسی باید مصالح ملی را در برابر چشمان خود قرار دهند و سعی کنند که بحران تشکیل حکومت را میان خود حل و فصل نمایند و اجازه دخالت بیگانگان را در امور داخلی ندهند و اگر نتوانند به سرعت این بحران را حل کنند در آینده شاهد دخالتهای مستمر کشورهای منطقه و جهان خواهیم بود.

حجت الاسلام کربلایی با اشاره به فرارسیدن میلاد باسعادت امام زمان(عج) تصریح کرد: نیروهای امنیتی باید به شدت هوشیار باشند و اجازه ندهند تا تروریستها نقشه های جنایتکارانه خود علیه زائران را عملی سازند.

نماینده آیت الله سیستانی خواستار حفظ حرمت شهر مقدس کربلا شد و اظهار داشت: زائران باید به شدت نسبت به شادمانی که با حرمت و جایگاه شهر مقدس کربلا منافات دارد برحذر باشند و به آموزه های اسلامی در این ایام فرخنده پایبند شوند.

وی بر لزوم بهبود وضعیت برق کشور تاکید کرد و گفت: وزارت برق باید تدابیر ویژه ای و ریشه ای را برای بهبود وضعیت برق کشور انجام دهد و به گونه ای عمل نکند که کارخانه ها و کارگاهها دچار ضرر شوند./980/الف

ارسال نظرات