مدیرکل سنجش مخاطب سازمان صداوسیما با اشاره به برترین برنامههای افطار گاهی رسانه ملی، از ویژهبرنامه افطار گاهی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلاماللهعلیها در شبکه قرآن و معارف سیما با نام «یاد خدا» با اجرای علیرضا قوامی بهعنوان سومین برنامه پرمخاطب لحظات افطار نام برد.
سی و چهار سال پس از جنجال پخش تحریفشده مستند بوسنی، شهید آوینی، جزئیات تکاندهندهای از سفر پرخطر تیم حوزه هنری به قلب جنگ و سپس مواجهه با سیاستهای حذفی و تقابلی در صداوسیما را بازگو میکند.
ابوالقاسمی در کنار اشاره به نگاه نوآورانه «محفل» از تأثیرات و واکنشهای مخاطبان نسبت به این برنامه پرده برداشت و شخصی که میگفت از دیدن افراد مذهبی تنفر داشته و حالا به واسطه این برنامه نگرشِ او تغییر کرده است.
حجت الاسلام نهاوندی در این یادداشت به واکاوی تحریفهای تاریخی و کتمان حقایق در بازنمایی صدر اسلام در سریال معاویه میپردازد و باور دارد این سریال پروژهای راهبردی با تحریف گسترده حقایق تاریخی، خشم منتقدان در جهان اسلام را برانگیخته و برای ترویج گفتمان سلفی-وهابی و تطهیر سیاستهای مدرن عربستان سعودی در قالب بازخوانی تاریخ صدر اسلام تولید شده است.
محسن تنابنده ماجراهای «خانواده معمولی» را در حالی به تلویزیون برگرداند و عنوان رکوردشکنِ در میزان مخاطب را به خودش اختصاص داد؛ البته یک پیام مهمی هم برای مدیران تلویزیون داشت؛ تلویزیون مخاطب دارد وقتی بداند از کدام برند و کدام ستارگانش حمایت کند.
آخرین پیمایش مرکز مخاطبسنجی متا در بهمن و اسفند ۱۴۰۳، تصویر متفاوتی از رقابت سریالهای تلویزیونی و پلتفرمی ارائه میدهد از جمله اینکه سریال قرآنی «مرهم» بالاتر از سریالهای پرهزینه دیگر قرار گرفت.
پس از انتقادات گسترده نسبت به واکنش اولیه آکادمی علوم و هنرهای سینما به حمله خشونتآمیز به حمدان بلال، کارگردان مشترک فیلم مستند برنده اسکار «سرزمین دیگری نیست»، نهایتاً این نهاد به دلیل عدم اشاره مستقیم به نام این فیلمساز در بیانیه خود عذرخواهی کرد.