۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۷۹۸۷۵
از سوی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی؛

هزار جلد منبع دانشنامه‌ای به زودی جمع‌آوری می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌گاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از جمع‌آوری هزار جلد منبع دانشنامه‌ای در این پژوهشکده خبر داد.
رونمايي از دانشنامه کلام اسلامي


حجت‌الاسلام فاضل حسامی، معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت توسعه مهارت‌افزایی در این پژوهشکده، گفت: هزار جلد منبع مرتبط با حوزه دانشنامه‌نگاری در راستای ارتقای سطح علمی محققان و دانشنامه‌نگاران جمع‌آوری خواهد شد.

وی با بیان این‌که منابع مربوط به حوزه دانشنامه‌نگاری در کشور ایران اندک است، افزود: کارشناسان پژوهشکده دانشنامه‌نگاری در تلاشند تا با جمع‌آوری و غنی‌سازی منابعی در حوزه دانشنامه‌‌ای و قرار دادن آنها در کنار هم، منابع دسته اولی برای دانشنامه‌نگاری تهیه کنند.

معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری در ادامه خاطرنشان کرد: بخشی از این منابع را در کارگاه‌های مهارت‌افزایی تهیه کرده و به سبب بسترسازی مناسب در اختیار دیگر کارشناسان این حوزه قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به مطالب مهم، فشرده و سنگین برخی از دانشنامه‌ها، چندین بار مطالعه آن را ضروری دانست و گفت: برای رسیدن به هدف اصلی پژوهشکده در تربیت طلاب متخصص در زمینه‌ دانشنامه‌نگاری، این منابع به صورت چند رسانه‌ای آماده شده و در اختیار کارآموزان قرار خواهد گرفت تا به شکل مجازی ارتقا یابند.

حجت‌الاسلام حسامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سال گذشته سه کارگاه مهارت‌افزایی برگزار شد و هم‌اکنون نیز مدل جدیدی برای برگزاری آن ارائه شده است، یادآور شد: مطالب مورد نیاز فراگیران را در کارگاه‌های مهارت‌افزایی به مطالب عمومی و تخصصی تقسیم کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: ابتدا جلسات عمومی برای تمامی کارآموزان برگزار می‌شود و پس اتمام مباحث عمومی، جلسات تخصصی با حضور چند نگارنده مقاله و زیر نظر یک استاد برگزار می‌شود که تمام مراحل تنظیم مدخل، فرم مدخل و تکمیل مقاله از شناسه تا انتهای مقاله را زیر نظر این استاد تولید می‌کنند.

معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی، آموزش کارآموز هم‌زمان با تولید مقاله، نظارت و ارزیابی استاد بر روی مقاله و آشنایی فراگیر با نحوه ارزیابی استاد را مهم‌ترین ویژگی‌ این دوره‌ها برشمرد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات