۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۷۷۸۹۶
بخش پایانی / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور:

دولت پای آرمان های انقلاب و امام راحل محکم ایستاده است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گفت: در اینکه وضعیت سینمای ایران چندان خوب نیست تردیدی وجود ندارد، اما خوشبختانه در دولت نهم و دولت دهم، روند کارها در سینما بهبود نسبی یافته است و با برنامه هایی که در دست اجرا داریم در آینده نیز این وضعیت بهتر خواهد شد.
محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور شنبه شب در جمع طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه قم، در پاسخ به سؤالات و دغدغه های طلاب و روحانیون در خصوص مسائل فرهنگی کشور گفت: بنای کار ما در این وزارتخانه این است که هر کاری یک عقبه و پشتوانه فکری و فرهنگی مناسب داشته باشد و فکر می کنیم با توجه به ظرفیت های موجود در کشور و حوزه های علمیه این کار شدنی است، منتهی در برخی از حوزه ها دست ما خالی است و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی باید ما را در انجام این مهم یاری کنند.

دکتر حسینی افزود: وزارت ارشاد برای تقویت مسائل فرهنگی در حوزه های مختلف به ویژه حوزه کودک و نوجوان سرمایه گذاری لازم را انجام می دهد و در سال جاری نیز بیش از یک میلیارد تومان به بازی های رایانه ای مبتنی بر داستان های اسلامی اختصاص داده است.

وی از آمادگی وزارت ارشاد برای راه اندازی بیش از 240 کتابخانه دیجیتال در حوزه های علمیه سراسر کشور خبر داد و ابراز داشت: ما همچنین آمادگی داریم که کتابخانه های تخصصی قرآن در مدارس علمیه را حمایت کنیم.

حسینی سفرهای استانی هیات دولت را دارای منافع فراوان دانست و تاکید کرد: سفرهای استانی هیات دولت باعث می شود که دولتمردان از نزدیک در جریان مشکلات مردم و شهرهای مختلف کشور قرار گرفته و برنامه ریزی مناسب و لازم برای رفع این مشکلات اندیشیده شود.

وزیر ارشاد در خصوص تغییر ساختار وزارت ارشاد نیز تاکید کرد: ساختار و نیروی فعلی این وزارتخانه نمی تواند پاسخگوی نیازها و اهداف ما در عرصه فرهنگی باشد، از این رو ما در صدد اصلاح و تغییر برخی از ساختارهای وزارت ارشاد هستیم و معاونت های وزارت ارشاد از هفت معاونت به پنج معاونت تقلیل خواهد یافت.

دکتر حسینی، در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت نامناسب سینما و نقش وزارت ارشاد در اصلاح و تغییر فضای کنونی سینما ابراز داشت: در اینکه وضعیت سینمای ایران چندان خوب نیست به هیچ وجه تردیدی وجود ندارد، اما خوشبختانه در دولت نهم و دهم روند کارها در سینما بهبود نسبی یافته است و با برنامه هایی که در دست اجرا داریم در آینده نیز این وضعیت بهتر خواهد شد.

وی در خصوص رفع توقیف از برخی فیلم های توقیف شده در دولت نهم و فیلم به رنگ ارغوان تصریح کرد: در مورد فیلم به رنگ ارغوان نظرهای مخالف و موافق زیادی بود اما پس از بحث و بررسی های مفصل و جمع بندی نظرات به این نتیجه رسیدیم که این فیلم نمی تواند لطمه ای به مسائل امنیتی کشور وارد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با انتقاد از سیاه نمایی و شایعه سازی برخی از رسانه ها ابراز داشت: کار برخی از رسانه ها در کشور سیاه نمایی و جعل خبر است، به عنوان مثال فردی که در انتخابات متهم و در زمره دست اندرکاران فتنه است، در صفحه اول برخی از رسانه ها مطلب او چاپ می شود و بعد شروع می کنند به سیاه نمایی.

دکتر حسینی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص رویکرد دولت در مسائل فرهنگی و اینکه برخی از افراد و شخصیت ها در کشور ادعا می کنند که رویکرد دولت در امور فرهنگی سکولار و لیبرال است گفت: این دولت پای آرمان های انقلاب و امام راحل محکم ایستاده است.

وی گفت: در حوادث اخیر برخی ها انتقاد داشتند که چرا به یک هنرپیشه کمک شده است؟ بر فرض که این موضوع صحت داشته باشد، آیا باید ادعا کرد که فرهنگ کشور به سمت لاابالی گری می رود؟ متاسفانه عده ای دراین موضوعات، کارشان جعل خبر و شایعه سازی است و عده ای دیگر نیز بر اساس این مبناها تحلیل و موضع گیری می کنند.

وزیر ارشاد اسلامی با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور در دوران اصلاحات بیان داشت: در این دوران جریان هایی تقویت شدند که مرتبط با خارج و بیگانگان بودند و حتی چندی پیش نیز عده ای دستگیر شدند که فیلم هایی را می ساختند که در مقابل نظام و ارزش های انقلاب بود.

این عضو کابینه دولت دهم در ادامه در خصوص ارتباط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با حوزه های علمیه و مراجع تقلید ابراز داشت: ما با مراجع تقلید و حوزه های علمیه در ارتباط مستقیم هستیم و حتی چندی پیش نیز دیدارهایی را با مراجع تقلید و علما داشته ایم و این دیدارها فواید و آثار بسیار خوبی را برای ما به دنبال داشته است. /924/پ202/ج




ارسال نظرات