۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۷۶۷۰۷۵

کتاب "بلوری از جنس سراب" رونمایی شد

کتاب
مراسم رونمایی از کتاب "بلوری از جنس سراب" با حضور آیت رمضانی و نویسنده کتاب و جمعی از طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب "بلوری از جنس سراب" بعد از ظهر امروز با حضور آیت الله رمضانی و  نویسنده کتاب و جمعی از طلاب، روحانیون، فضلا و اساتید حوزه و دانشگاه در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

آیت الله حسن رمضانی استاد فلسفه و عرفان اسلامی و شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی در این نشست خروج از پوسته قشری و سنتی دین و ارائه طلعت دل‌آرای دین را در قالب هنر لازم دانست و اظهار داشت: قطعا حقیقت در برابر مجاز جای خود را پیدا خواهد کرد و اگر محتوای دقیق در قالب هنرهایی مانند فیلم و سریال به نسل جدید ارائه شود این نسل تشنه به سوی آب واقعی جذب خواهد شد.

مراسم رونمایی از کتاب

استاد فلسفه و عرفان اسلامی با اشاره به مطلبی از آیت الله حسن زاده آملی مبنی براینکه تاکنون طلعت دل‌آرای دین به نسل جوان نشان داده نشده، گفت: نسل جوان شیفته افراد شاخص دین مانند آیت الله بهجت و آیت الله بهاء الدینی است؛ انسان کامل مکتب اولیاء دین را به جوانان معرفی می کند؛ وظیفه نقد معنویت وارها و ارائه الگوی کامل انسان ربانی برعهده اندیشمندان اسلامی است.

مراسم رونمایی از کتاب

حجت الاسلام محمد اسماعیل عبدالهی نویسنده کتاب "بلوری از جنس سراب" مرکز ثقل اندیشه های التقاطی را اصالت دادن به انسان دانست و اظهار داشت: عرفان های نوظهور نظام اصول اخلاقی و آینده ادیان الهی را با مشکل مواجه خواهند کرد و مهمترین راهکار برای مقابله با عرفان های نوظهور حرکت به سمت عقلانیت است.

نویسنده کتاب "بلوری از جنس سراب" آمار غیررسمی رواج  مکاتب عرفانی نوظهور در کشور را نگران کننده توصیف کرد و گفت: حدود چهل نوع مکتب انحرافی شناخته شده است و مقابله با تعالیم انحرافی این مکاتب ضروری است.

مراسم رونمایی از کتاب

حجت الاسلام سید محمد نقیب رئیس دانشگاه علوم و معارف اسلامی قرآن کریم نیز در کنار نقد و بررسی عرفان های نوظهور تبیین معارف بلند قرآنی را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: جای خالی تبیین آیات و روایات در کتب نقد مکاتب عرفانی نوظهور خالی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مراسم رونمایی از کتاب

حجت الاسلام رضا الهی منش رئیس دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و معارف لطافت حاصل از رعایت بندگی خداوند را مقدمه ای برای معرفت نفس دانست و گفت: سه راه عمل، معرفت به نفس و عشق برای وصول الی الله معرفی شده که در کتاب "بلوری از جنس سراب" به راه سوم یعنی راه عشق و صمیمیت پرداخته شده است.

رئیس دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و معارف ساحت اراده و اختیار انسان را گاهی ناشی از حاکیمت قوه واهمه و گاهی ناشی از حاکمیت قوه عاقله خواند و اظهار داشت: عبودیت مقدمه طهارت و تقوا و حرکت در صراط مستقیم است و قرب حاصل عبودیت منجر به حب و لقاء الله می شود.

مراسم رونمایی از کتاب

ابوالفضل تاجیک معاون دانشگاه بین المللی اهل بیت علیهم السلام نیز در این مراسم نام کتاب "بلوری از جنس سراب" را برگرفته از آیه ای از سوره نور خواند و اظهار داشت: اگر تحلیل قرآنی از انسان ارائه شود نقص و ایرادات معنویت های کاذب و عرفان های نوظهور نشان داده می شود و باید آینه بودن انسان برای حق تعالی در تعریف انسان لحاظ شود.

تاجیک معاون دانشگاه بین المللی اهل بیت علیهم السلام با نقد و بررسی تعاریف انسان براساس آموزه های های اسلامی و تعالیم مکاتب عرفان های نوظهور، گفت: در گام اول باید انسان را بما‌ هو انسان تعریف کرد و در گام دوم باید انسان قرآنی تحلیل و بررسی شود.

مراسم رونمایی از کتاب

عادل مقدادیان عضو هیئت علمی دانشگاه اهل بیت علیهم السلام نیز پرداختن جامعه علمی به انحرافات عرفان های غیراصلی را ضروری دانست و گفت: کتاب های مدعیان عرفان های کاذب از سوی جوانان مورد استقبال واقع می شود و نیاز به تبیین انحراف عرفان های کاذب از سوی اندیشمندان اسلامی در قالب کتاب های جذاب وجود دارد.

مراسم رونمایی از کتاب

مهرداد حاجی زاده پژوهشگر حوزه عرفان نیز در این مراسم بیشترین مخاطب مکاتب نوظهور عرفانی را جوانان خواند و اظهار داشت: جوانان بعد از مدتی تجربه عرفان های کاذب زده می شوند، همه مکاتب عرفانی عشق مجازی را تبلیغ می کنند و از عشق حقیقی و معنوی تهی هستند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از کتاب "بلوری از جنس سراب" با حضور آیت الله رمضانی، حجت الاسلام محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا و دیگر اساتید و محققان حوزوی رونمایی شد.

مراسم رونمایی از کتاب

ارسال نظرات