۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۶۶۹۵۷
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی:

ولایتمداری، راز موفقیت سید حسن نصرالله بود

ولایتمداری، راز موفقیت سید حسن نصرالله بود
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سید حسن نصرالله خود را سرباز مقام معظم رهبری می دانست، اظهار داشت: سید حسن نصرالله رهبری موفق در جهان عرب بود که توانست بیش از سی سال مبارزه با جبهه کفر و اسرائیل، عزت و اقتدار را برای جهان عرب بوجود آورد.

اشاره: عملیات وعده صادق ۲ یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین عملیات‌های نظامی در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود که توسط نیروهای سپاه انقلاب اسلامی و با همکاری متحدان منطقه‌ای جمهوری اسلامی انجام شد و اهداف استراتژیک و تاکتیکی متعددی مورد تهاجم قرار گرفت؛ تضعیف نیروهای دشمن و کاهش توانایی‌های نظامی آن‌ها از طریق حملات دقیق و هدفمند به مواضع کلیدی دشمن و افزایش روحیه و انگیزه نیروهای مقاومت از جمله اهداف این عملیات بود.

عملیات وعده صادق ۲ پیامدهای گسترده‌ای در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی داشت و نشان‌دهنده قدرت و توانایی نیروهای مقاومت اسلامی در مقابله با دشمنان بود و از سوی دیگر پیام روشنی به تمامی طرف‌های حامی رژیم صهیونیستی در منطقه ارسال کرد که نیروهای مقاومت از توانایی و اراده لازم برای دفاع از حقوق و منافع جمهوری اسلامی و جریان مقاومت در منطقه برخوردارند.

باید تأکید کرد که عملیات وعده صادق ۲ یکی از موفق‌ترین و مهم‌ترین عملیات‌های نظام جمهوری اسلامی بر علیه رژیم غاصب صهیونیسیتی است و تأثیرات آن در آینده نیز مشهود خواهد بود، از این‌رو باتوجه به اهمیت مدیریت رهبر معظم انقلاب در بحران های انقلاب اسلامی خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، درباره شهادت سید حسن نصر الله و پاسخ ایران به شرارت های رژیم غاصب صهیونیستی با حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه خواهد آمد:

ولایتمداری راز موفقیت سید حسن نصرالله بود

رسا ـ  ولایت پذیری شهید سیدحسن نصرالله از ولی فقیه چگونه بود؟

علامه شهید و سید الشهدای مقاومت، جناب سید حسن نصرالله ویژگی های زیادی برخوردار بود که یکی از این ویژگی ها عالم بودن است و دست خطی که امام راحل در سال 61  با لفظ حجت الاسلام در مورد ایشان وجود دارد موید این ادعا است، وی در کنار حاج قاسم سلیمانی کارشناسی متبحر در مسائل نظامی بود و طی سال ها جهاد در راه خدا شهید شد؛ یکی از ویژگی های ممتاز سید حسن نصرالله ولایت پذیری بود که از اعماق جان به این موضوع باور داشت و مانند حاج قاسم سلیمانی در ولایتمداری سرآمد بود.

موفقیت نیروهای نظامی جمهوری اسلامی مخصوصا سپاه قدس که سردارانی مانند شهید نیل فروشان داشت ناشی از ولایت پذیری آنها بود و همانطور که حاج قاسم فرمود والله والله والله از شئون عاقبت به خیری ولایت‌پذیری است.

شهید سید حسن نصرالله رهبری موفق در جهان عرب بود و توانست بیش از سی سال مبارزه با جبهه کفر و اسرائیل، عزت و اقتدار را برای جهان عرب بوجود آورد و گسترش جبهه مقاومت در کشورهای عرب و یمن یکی از اقدامات موثر وی بود؛ ولی در عین حال همیشه خود را سرباز مقام معظم رهبری دانست؛ اگر ولایت‌پذیری وی در همه دوستان انقلاب اسلامی نهاینه شود بسیار راهگشا است و نباید کسی از رهبر معظم انقلاب جلو یا عقب بیفتد.

نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیهی است که امام خمینی(ره) با همراهی مردم بنیانگذاری کردند و بعد از ایشان رهبر معظم انقلاب این راه را ادامه و به گفته کارشناسان نظامی کشور را از بیست جنگ حتمی به سلامت عبور دادند، رهبر معظم انقلاب هدیه الهی برای ملت ایران هستند و نمونه رهبری ایشان در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

ولایتمداری راز موفقیت سید حسن نصرالله بود

باید ملت از ولایت پذیری سید حسن نصرالله و شهید رئیسی درس بگیرند اگر تبعیت از ولایت در ملت مستقر و نهادینه شود موفقیت های بزرگی در جهان بدست خواهند آورد و وعده ریشه کنی یهود محقق خواهد شد و قدس شریف به صاحبان اصلی آن خواهد رسید.

رسا ـ اقدامات و سیره حضرت آیت الله خامنه ای در مواجهه با بحران های گوناگون داخلی و خارجی در طول سال های زعامت و رهبری ایشان چگونه بوده است؟

تحلیل گران نظامی اذعان داشتند رهبر معظم انقلاب کشور را از جنگ های متعددی به سلامت بیرون آورد، مثلا در جنگ طالبان که آمریکا قصد داشت ایران به جنگ با طالبان بکشاند ایران با صلابت، تدبیر و هوشیاری رهبر معظم انقلاب توانست به سلامت از این جنگ بیرون آید، رهبر معظم انقلاب در مسائل داخلی، خارجی و انتخابات اقدامات بسیار مهم و اساسی داشتند و قانون اساسی در این بحران ها رعایت شد و روش و منش رهبر معظم انقلاب مورد تحسین دوست و دشمن قرار گرفت.

عملیات وعده صادق 1 و 2 به فرمان رهبر معظم انقلاب و با تنبیه دشمن بازدارندگی و خوف را برای دشمنان اسلام به همراه داشت که نشان از اراده پولادین رهبر معظم انقلاب در مقابله قاطع جمهوری اسلامی با دشمنان انقلاب بود.

اقامه نماز جمعه نصر توسط رهبر معظم انقلاب در شرایط نیمه جنگی که احتمال حمله اسرائیل وجود داشت کار بسیار بزرگی بود که رهبر معظم انقلاب با صلابت، شجاعت، و آرامش در مقابل چشم جهانیان انجام داد و در عین عزاداری برای سید حسن نصرالله خطبه های نماز جمعه را ایراد کردند.

ولایتمداری راز موفقیت سید حسن نصرالله بود

این مراسم جمعیت افتخارآمیز دو میلیونی حضور داشتند، باید به ملت غیور ایران برای داشتن چنین رهبر بزرگی تبریک گفت، دشمن از اینکه مردم اطراف رهبری هستند و بین ولایت و مردم فاصله نیست می ترسند که باید این حضور تقویت شود؛ تمام نقشه های دشمن با حضور مردم در نماز جمعه نصر باطل شد و اگر فضایی فراهم شود مردم بیشتری در کنار رهبر معظم انقلاب حضور پیدا می کنند و تا آخرین قطره خون از رهبر معظم انقلاب دست بر نمی دارند و این پرچم را به دست صاحب اصلی ملت حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء خواهند رساند.

ارسال نظرات