۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۶۴۴۸۹
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

انسان بدون تمسک به ولایت و امامت به وادی ضلالت سقوط می کند

انسان بدون تمسک به ولایت و امامت به وادی ضلالت سقوط می کند
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه هر کس کمربند ولایت و امامت نبندد، سقوط می کند، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند من دو کمربند قرآن و عترت را در میان شما به امانت می‌گذارم هرکس این‌دو‌ کمربند را ببندد سقوط نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در محفل معارفی حرم حضرت معصومه(س) دین اسلام را بالاترین هدیه رسول گرامی اسلام(ص) از سوی خداوند توصیف کرد و گفت: تربیت بالاترین مرتبه ای هست که خداوند به انبیای خود اعطا کرده و اگر ما بخواهیم در ردیف شغل انبیا قرار بگیریم باید معلم و تربیت کننده باشیم لذا امام راحل فرمودند معلمی شغل انبیاست.

وی با اشاره به اینکه مقصد عبادت و بندگی خداست، تصریح کرد: خداوند دین را به ما بشریت اعطا کرد تا به مقصد که بندگی است برسیم و سپس به مقام جانشینی خداوند دست یابیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: انبیا و ائمه چون به مقام جانشینی خداوند رسیدند به اذن خداوند به مقام معجزه و کرامت رسیدند، این مقام مختص انبیا نیست و علمای صالح همچون حاج شیخ عبدالکریم حائری نیز با رعایت بندگی به چنین مقام‌هایی دست یافتند.

وی با بیان اینکه شهدا توانستند کار خدایی کنند، خاطرنشان کرد: امروز ما و شما و دیگران برای رفع حوائج به شهدا متوسل می‌شویم، چراکه شهدا رفع حوائج می‌کنند، چون به مقام بندگی رسیدند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه قرآن کریم می‌فرماید بعضی از مقام انسانیت به مقام حیوانیت و برخی به مقام چوب خشک سقوط کردند، تاکید کرد: روز عاشورا برخی به مقام حیوانیت سقوط کردند امروز عده ای بچه های مظلوم غزه را با بی رحمی تمام به شهادت می رسانند و همانند یک سنگ عمل می کنند. برخی هزار و چهارصد سال آیات بر آنها خوانده شده است اما همانند یک سنگ تکان نخورده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه هر کس کمربند ولایت و امامت نبندد، سقوط می کند، یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند من دو کمربند قرآن و عترت را در میان شما به امانت می‌گذارم هرکس این‌دو‌ کمربند را ببندد سقوط نمی‌کند.

سخنران محفل معارفی حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه پنجم سوره مبارکه بقره، ابراز داشت: کسی که خداوند را بندگی کند به سعادت دنیا و آخرت می رسد و خداوند می فرماید کسی که کمربند اسلام ببندد به پیروزی و فلاح و رستگاری می رسد.

وی با بیان اینکه کمربند اسلام سه مرحله دارد، اظهار کرد: اسلام به معنای تسلیم است یعنی در مرحله اول باید با زبان و قلب اسلام آورد یعنی وقتی گفتند نماز و حجاب حکم اسلام است مخالفت نکنیم و تسلیم احکام الهی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری اضافه کرد: مرحله دوم عمل صالح یعنی انجام واجبات و ترک‌محرمات است، امروز اکثریت شعار می دهند اما چه مقدار پای عمل هستند در جامعه آنچه کم شده عمل به عهد است.

وی تصریح کرد: بعد از مرحله ایمان قلبی و ایمان عملی مرحله سوم ایمان استقامتی است یعنی اگر در اربعین انسان خوبی بودید باید بعد از آن زمان هم راه را ادامه دهید. 

ارسال نظرات