۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۷۶۲۷۰۳
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی:

اجتماع عظیم اربعین باید گسترش و عمق بیشتری پیدا کند

اجتماع عظیم اربعین باید گسترش و عمق بیشتری پیدا کند
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اهمیت پیاده روی و نگاه تمدنی رهبر معظم انقلاب اسلامی به اربعین حسینی، گفت: اربعین جوشش مبارزه بعد از عاشورا است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نشست علمی اربعین از دیگاه رهبر معظم انقلاب که در پژوهشگاه فرهنگ و معارف قرآن کریم برگزار شد، با اشاره به راهبردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اربعین حسینی و پیاده روی در این روز با اشاره به کارویژه های اربعین اظهار داشت: اربعین توسط ائمه معصومان علیهم السلام برای گردهمایی سالانه پیروان اهل بیت علیهم السلام اتفاق افتاده و نیروهای پراکنده در این مکان متحده شده و پیوند امام با امت شکل می گیرد.

وی افزود: اگر با این دیدگاه به فلسفه اربعین حسینی نگاه کنیم، برنامه ریزی های ما برای اربعین حسینی و پیاده روی در این روز، فرق کرده و تبدیل به عمره جهانی و بین المللی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1352 خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اهمیت مسئله اربعین در نگاه رهبر انقلاب و فرمایش رهبری معظم مبنی بر این که اربعین، رسانه پرقدرت عاشورا است، بیان داشت: اربعین جوشش مبارزه بعد از عاشورا است و قرار بر این است که این روز، چشمه جوشان مبارزه با ظلم و ستم باشد که نباید به خاموشی منجر شود.

وی با تاکید بر این که باید متولیان امور اربعین شور و شوق اربعین را حفظ کرده و روز به روز افزایش دهند، ابراز کرد: لازم است متولیان امور اربعین، راه های افزایش و حفظ شور و شوق اربعین حسینی در میان عاشقان را احصا کرده و سیاست های لازم در این زمینه را اجرایی کنند تا اجتماع عظیم اربعین، گسترش و عمق بیشتری پیدا کند.

حجت الاسلام لک زایی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این که باید روحیات معنوی سفر اربعین حفظ شود، اظهار داشت: باید همه مسئولان و دغدغه مندان در این زمینه دست به کار شده و مقدمات حظ و بهره معنوی زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام را بیش از پیش فراهم کنند تا پیاده روی اربعین حسینی برای مردم آسان شود.

ارسال نظرات