۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۷۶۰۹۲۶

منشور اخلاقی نمایندگان مجلس شورای اسلامی + لینک

منشور اخلاقی نمایندگان مجلس شورای اسلامی + لینک
نمایندگان مجلس مانند هر حرفه دیگری لازم است اصول اخلاقی را رعایت کنند و از امور غیر اخلاقی بپرهیزند تا بتوانند در انجام دادن وظایف خود موفق ظاهر شوند، بخشی از اصول اخلاقی که نمایندگان مجلس باید به آن پایبند باشند، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نمایندگان مجلس مانند هر حرفه دیگری لازم است اصول اخلاقی را رعایت کنند و از امور غیر اخلاقی بپرهیزند تا بتوانند در انجام دادن وظایف خود موفق ظاهر شوند. بخشی از اصول اخلاقی که نمایندگان مجلس باید به آن پایبند باشند، شامل حال سایر افراد نیز می شود و بخشی نیز با توجه به ویژگی ها و اقتضائات نمایندگی مجلس، به صورت ویژه از یک نماینده مجلس انتظار می رود که به آنها پایبند باشد.

در کشورهای مختلف با تهیه و تدوین کد اخلاقی نمایندگی مجلس، تلاش شده است نمایندگان مجلس را با استانداردهای اخلاقی خود آشنا سازند تا زمینه تقویت اخلاق در میان نمایندگان مجلس فراهم شود.

در این پژوهش ضمن بررسی نشورهای اخلاقی دیگر کشورها برای نمایندگان مجلس، تلاش می شود با استفاده از منابع نقلی و عقلی و ضمن در نظر گرفتن اقتضائات یک نظام مردم سالار دینی، اصول و هنجارهای اخلاقی نمایندگان مجلس بحث و بررسی شود و منشوری اخلاقی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه گردد.

برای دانلود و مشاهده کامل  اینجا کلیک کنید.

 

 

ارسال نظرات