۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۷۶۱۱۵۸

موج گسترده حضور مردم پای صندوق های رای /میزان مشارکت از دور اول انتخابات عبور کرد

موج گسترده حضور مردم پای صندوق های رای /میزان مشارکت از دور اول انتخابات عبور کرد
برای نخستین بار در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری میزان مشارکت مردم پای صندوق های رأی در دور دوم بیش از دور اول بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بر اساس بررسی‌ها و مشاهدات میدانی مشارکت مردم در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری تا ساعتی پیش از میزان مشارکت در دور اول انتخابات عبور کرد و برای نخستین بار در انتخابات ریاست جمهوری میزان رای دور دوم بیشتر از دور نخست رقم خورد.

مشارکت گسترده مردم پای صندوق های رأی تاکنون علی رغم تشکیل کمپین های تحریم انتخابات و "نه به صندوق رأی" چشمگیر بود و با مشارکت مردم تاکنون دوبار مهلت انتخابات تمدید شده و احتمال تمدید مجدد وجود دارد.

این حضور گسترده و شکوه حضور مردم دیگر بار ثابت کرد که مردم پای آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ایستاده اند. 

گفتنی است در دور اول انتخابات مشارکت 40 درصد بود و اکنون از مرز ۴7 درصد عبور کرده و طبق آمار غیر رسمی تاکنون بیش از 28 میلیون نفر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده اند و پیش بینی می شود در ساعات باقیمانده از مهلت اخذ آرا این رقم بیش از این مقدار افزایش یابد.

 

موج گسترده حضور مردم پای صندوق های رای /میزان مشارکت از دور اول انتخابات عبور کرد

 این در حالی است که تشویق حامیان نامزدها در فضای مجازی و  رسانه ها به مشارکت ویژه مردم در ساعات پایانی رقابتهای انتخاباتی جدی تر شده تا نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری به نفع نامزد مورد نظر خود رقم بخورد.

شایان ذکر است دور اول انتخابات مسعود پزشکیان 10415991 رای، سعید جلیلی 9473298 رای، محمدباقر قالیباف 3383340 رای و مصطفی پورمحمدی 206397 رای کسب کردند و بر همین اساس مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم انتخابات راه یافتند.

ارسال نظرات