۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۷۵۹۱۱۸
مدیر موسسه حکمت و تمدن خبر داد؛

ثبت نام ۵ هزار نوجوان در طرح استعدادیابی «مهنا»

ثبت نام ۵ هزار نوجوان در طرح استعدادیابی «مهنا»
مدیر موسسه حکمت و تمدن از اجرای رویداد استعدادیابی قرآنی، فرهنگی، هنری، سینمایی، رسانه‌ای و صنایع دستی موج هنر ناب انقلاب با عنوان مهنا با ثبت نام ۵۰۰۰ نوجوان خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری رسا، محمد جواد متولی مدیر موسسه حکمت و تمدن در نشست خبری نخستین رویداد استعدادیابی بچه های مسجد ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم با عنوان مهنا گفت: رویداد استعدادیابی قرآنی، فرهنگی، هنری، سینمایی، رسانه ای و صنایع دستی موج هنر ناب انقلاب (مهنا) به مجری گری موسسه حکمت و تمدن و همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم، ، گ انجمن ها، مراکز و موسسات فرهنگی وهنری و حمایت قرارگاه شهید آوینی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم  برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این طرح بر حول محور کشف و معرفی استعدادهای مختلف در حوزه های جدید است افزود: برای این کشف و معرفی، نیازمند تعریف فرآیند و پروسه ای بودیم که ابتدا دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم در سامانه موسسه حکمت و تمدن ثبت نام کرده و سپس در آزمون اولیه شرکت کنند که بیشتر ناظر به اطلاعات عمومی در رشته های مورد اشاره است.

متولی ادامه داد: افراد بعد از کسب نمره قبولی به مصاحبه تخصصی دعوت می شوند  که هر رشته زیرشاخه های خود را دارد مثلاً بخش فرهنگی که شامل قصه و رمان، شعر و ... است.

وی افزود: تاکنون 4900 نفر ثبت نامی در استان داشته ایم که این افراد آزمون خود را به شکل مجازی انجام داده اند و برگزیدگان در پایان این هفته به شکل تخصصی توسط اساتید اهل خبره مصاحبه می شوند.

مدیر موسسه حکمت و تمدن گفت: شرکت در دوره آموزشی رشته پذیرفته شده با ۴۰ ساعت آموزشی و ۳۰ ساعت برنامه های جنبی مانند بازدید از حرف و مشاغل، اردو، استخر، سینما و... همراه است تا بچه ها از نزدیک به شکل عملیاتی با این رشته ها آشنا شوند.در کنار این ها برنامه های اردویی و تفریحی نیز لحاظ شده است

وی با بیان اینکه این طرح از سن 11 تا 19 سال را در برمی گیرد گفت: رسالت این طرح کشف استعداد و در ادامه توانممندی آنان و معرفی به نهادهایی است که بتوانند از این ظرفیت ها در سطح استان به خوبی استفاده نمایند.

متولی  با بیان اینکه این اتفاق توسط کانون های مساجد و آموزش و پرورش که دارای سرمایه اجتماعی و انسانی هستند شکل گرفته است گفت: ادراه کل آموزش و پرورش استان و اداره  کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حامی اصلی این طرح هستند و قرارگاه شهید آوینی نیز ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: مجری این برنامه موسسه حکمت و تمدن است که با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار می شود.

امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد با مجموعه های ارشاد از هم گسیختگی ندارند گفت: البته در این طرح و رویداد، موسساتی همچون حکمت و تمدن همکاری نیزدارند.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان ما هر کدام در یک یا چند رشته و بخش دارای استعداد و توانمندی هستند و مهم این است که ما بتوانیم این استعدادها را به درستی کشف و در مسیر صحیح خود هدایت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  ادامه داد: در گام نخست حدود 5 هزار نفر از نوجوانان در این رویداد شرکت کرده اند و در فرآیند استعدادیابی، توانمندی های آنها مشخص شده و برایشان کلاس آموزشی گذاشته می شود تا استعدادها شکوفا شده و در نهایت مورد بهره برداری قرار گیرد.

لازم به ذکر است، این طرح با هدف کشف و معرفی استعداد های جدید در سطح استان  تقویت استعدادها و آموزش های کاربردی جهت بهره گیری از ایشان در کلاس های کانون و... در آینده نزدیک به عنوان مربی و بهبود کیفیت آثار فرهنگی، هنری، سینمایی و رسانه ای نوجوانان در ۶ رشته قرآنی، فرهنگی، هنری، سینمایی، رسانه ای و صنایع دستی برگزار می شود. 31 فروردین ماه آغازفرایند طرح بوده و 20 شهریور اتمام فرآیند می باشد.

ارسال نظرات