۲۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۷۵۷۶۴
آیت‌الله مکارم شیرازی:

همه مسؤولان باید خود را خادم مردم بدانند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به نقش مردم در انقلاب گفت: مسؤولان باید سعی کنند با برنامه ریزی مناسب، برخورد مطلوب و وضع عادلانه قوانین، مردم را راضی نگه داشته و به آنها خدمت کنند.
حضرت آيت الله مكارم شيرازي /آرشيوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، پنج شنبه شب در دیدار با شهرداران کلانشهرهای کشور در سخنانی با اشاره به روایتی بر ضرورت تکریم و احترام مردم در ادارات دولتی تاکید کرد و گفت: متاسفانه به دلیل برخورد نامناسب پرسنل برخی ادارات با ارباب رجوع، نارضایتی هایی در این خصوص بوجود آمده است.

این مرجع تقلید اظهار داشت: برخورد کارکنان و پرسنل ادارات و نهادها با مردم باید خوب باشد، اما مشاهده می شود که مردم از برخوردهای صورت گرفته گله مند هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه همه مسؤولان و مدیران باید خود را خادم و نوکر مردم بدانند تاکید کرد: خادم مردم نباید با آنان طلبکارانه و آمرانه برخورد کند بلکه باید با روی خوش و گشاده با مردم برخورد کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم برخی از مشکلات شهرداری ها با مردم را بدلیل عدم فرهنگ سازی لازم دانست و اظهار داشت: باید برای مردم فرهنگ سازی شود که وجوهی که از آنها در قالب عوارض و مالیات اخذ می شود، در امور شهری هزینه می گردد.

‌حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه تصریح کرد: البته باید توجه داشت وجوهی که از مردم تحت عنوان مالیات و عوارض دریافت می شود باید عادلانه باشد.

وی با اشاره به حضور پرشور و حماسی اقشار مختلف مردمی در راهپیمایی روز 22 بهمن ماه تاکید کرد: مردم در این روز، با شکوه خاصی به صحنه آمده و در مقابل جریانات خارجی و داخلی ایستادند.

استاد حوزه علمیه قم ‌با مهم توصیف کردن حضور مردم در صحنه بیان داشت: اگر مردم در صحنه باشند ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت اما اگر مردم در صحنه نباشند مشکلات زیاد خواهد شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: مسؤولان باید سعی کنند با برنامه ریزی مناسب، برخورد مطلوب، جلب اعتماد و وضع عادلانه قوانین مردم را راضی نگه داشته و به آنها خدمت کنند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه در این راستا باید هم برای مردم و هم برای مسؤولان و مدیران فرهنگ سازی کرد ابراز داشت: در صورت انجام این مهم، محبت، صفا و اتحاد حاصل می شود، اما اگر اینها نباشد و بین مسؤولان و مردم و بالعکس جبهه گیری وجود داشته باشد کار ما به مشکل بر می خورد.

وی در پایان با اشاره به وظایف شهرداری ها تاکید کرد: شما باید در اخذ عوارض و مالیات ها مراعات حال اقشار محروم را بکنید و نباید تصور کنید هرآنچه از افراد با تمکن می گیرید از اقشار محروم نیز می توانید اخذ کنید. /924/پ202/ج


ارسال نظرات