۰۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۳۸۴۰

پیام تسلیت سید حسن نصرالله به مناسبت سانحه هوایی اخیر در لبنان

خبرگزاری رسا ـ سید حسن نصرالله با تسلیت به خانواده قرانیان سانحه هوایی اخیر در لبنان، خواهان استمرار تلاش های گسترده برای کشف باقیمانده اجساد شد و دولت را به تامین امکانات انسانی، لوجستیکی و فنی لازم برای جلوگیری از تکرار فاجعه هایی از این دست و گوش فرا دادن به خواسته های لبنانی های خارج از کشور فراخواند.
سيد حسن نصر الله؛ دبير کل حزب الله لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در سخنانی با تسلیت به خانواده قربانیان سانحه هوایی اخیر در لبنان، از نبودن در کنار خانواده های داغدار به دلیل شرایط امنیتی، عذرخواهی کرد و گفت: من و خواهران و برادرانم در حزب الله بارها طعم تلخ از دست دادن دوستان و عزیزانمان را داشته ایم و به خوبی احساسات شما را درک می کنیم و در غم شما شریک هستیم.

سید حسن نصرالله با اشاره به همدردی همگانی ملت لبنان با مصیبت دیدگان این سانحه هوایی، این پدیده را از مهترین عناصر قدرت و توانمندی لبنان دانست و از حضور مسئولان حکومتی، وزیران دولت و سران نظامی در صحنه و پیگیری جدی این فاجعه و علل و پیامدهای آن و همچنین از کمک های گوناگون به لبنان از سوی نیروهای یونیفل و کشورهای دیگر قدردانی و سپاسگزاری کرد.


وی خواهان ادامه تلاش های بی وقفه و ادامه جستجوها برای یافتن اجساد قربانیان شد و گفت: نباید به همین میزان جستجو اکتفا کنیم؛ زیرا بازگرداندن اجساد خواسته ای انسانی، اخلاقی، عاطفی و شرعی است و رنج و اندوه خانواده های مصیبت دیده را کاهش می دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین خواهان ادامه تحقیقات با جدیت لازم و سرعت مطلوب برای پایان دادن به تفسیرهای متناقض در این باره شد و با اشاره به جلسه ای که دولت لبنان جهت بررسی وضعیت کنونی تشکیل خواهد داد، گفت: دولت باید با هر چه سریعتر با فراهم آوردن امکانات بشری، لوجستیکی و فنی، آمادگی لبنان را برای رویارویی با هرگونه فاجعه ای از این دست تامین کند.


وی همچنین ابراز امیدواریم کرد که این حادثه دردناک عاملی باشد برای گوش فرا دادن همه مسئولان به مطالبات لبنانی های خارج از کشور به ویژه در آفریقا و افزود: آنها مطالبات برحقی دارند و با مشکلات زیادی در زمینه سفر خود مواجه هستند و دیروز برخی از این مشکلات را در لحظه فاجعه شنیدیم و همه آنها در حمایت از پایداری لبنان و زندگی شرافتمندانه و بازسازی لبنان نقش دارند.

گفتنی است که یک فروند هواپیمای مسافربری اتیوپی با 90 سرنشین از جمله 51 لبنانی صبح دیروز اندکی پس از برخاستن از باند فرودگاه بیروت در سواحل لبنان ناپدید شد.

این هواپیما که از نوع «بوئینگ 737» بود، 5 دقیقه پس از بلندشدن از باند فرودگاه از رادار خارج شد و در آب های مدیترانه در سواحل لبنان سقوط کرد./981/الف

ارسال نظرات