۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۷۱۱۴۵۴
با حضور شخصیت های علمی کشورهای اسلامی؛

نکوداشت مرحوم آیت الله سید سعید حکیم در نجف برگزار می شود

نکوداشت مرحوم آیت الله سید سعید حکیم در نجف برگزار می شود
مراسم نکوداشت مرحوم آیت الله سید سعید حکیم با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی کشورهای اسلامی در مجمع علوی نجف اشرف برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست خبری مراسم نکوداشت مرحوم آیت الله سید سعید حکیم در نجف اشرف پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام حکیم رئیس دفتر این مرجع تقلید در دفتر قم برگزار شد.

حجت الاسلام حکیم با اشاره به نقش حوزه علمیه نجف در حمایت از ایران در دوران دفاع مقدس گفت: منشأ دشمنی های رژیم بعثی صدام با آیت الله حکیم به زمان جنگ ایران و عراق بر می گردد که از حوزه نجف خواسته شده بود در حمایت از نیروهای بعثی حکم جهاد علیه ایران صادر شود.

وی افزود: استنکاف حوزه علمیه نجف و بیت آیت الله حکیم موجب شد تا برخی به شهادت و آیت الله سید سعید حکیم 8 سال در زندان رژیم بعث به سر ببرد.

استاد حوزه علمیه نجف با اشاره به حفظ وحدت مرجعیت در کشور عراق ابراز کرد: آیت الله حکیم در مواردی که نظر و فتاوایشان با حضرت آیت الله سیستانی مطابقت داشت آن را اعلام و نظرات حضرت آیت الله سیستانی حمایت و تایید می کردند اما اگر فتاوا یا نظرات سیاسی مخالف یکدیگر بود آن را اعلام نمی کردند تا مبادا به وحدت علما در این کشور ضرری وارد شود.

وی با با تاکید بر همبستگی حوزه قم و نجف اشرف اظهار کرد: آیت الله حکیم معتقد بود قم دریچه تازه ای برای جوانان شیعه در عصر محدودیت حوزه نجف بود و رابطه علمی خوبی بین حوزه علمیه نجف و قم برقرار است.

سعدی از اعضای برگزاری کنگره علمی و نکوداشت آیت الله سید سعید حکیم در نجف اشرف نیز با تشریح برنامه های این نشست علمی تصریح کرد: این مراسم پنجشنبه 19 خرداد و به پاسداشت مقام مرجعیت در سطح بین المللی و با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی کشورهای ایران، عراق، کویت، سوریه، مصر و برخی کشورهای دیگر در مجمع علوی نجف اشرف برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این نشست مقدمه ای برای فعالیت های علمی آینده و تحقیق و پژوهش راجع به آثار علمی آیت الله حکیم می باشد که تا به امروز 850 موضوع جهت ارسال مقالات پژوهشگران احصا شده است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Lithuania
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
رحمه الله واحسن مثواه
0
0