۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۵۵۲۴۴
امام جمعه الشتر:

تحول لازمه پیشرفت برای انجام رسالات حوزوی است

تحول لازمه پیشرفت برای انجام رسالات حوزوی است
حجت الاسلام موسوی تحول را لازمه رسیدن به پیشرفت خواند و گفت: تحول آفرینی در حوزه از مؤلفه های مهم برای نقش آفرینی حوزه علمیه در جامعه است.

حجت الاسلام سید سجاد موسوی، امام جمعه الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بر ضرورت تحول آفرینی در حوزه علمیه تأکید کرد و بیان داشت: تحول در هر زمینه ای لازمه رشد و رسیدن به پیشرفت است.

وی عنوان داشت: تحول لازمه رشد و ترقی در حوزه ها بوده و حوزه در سایه تحقق این مهم می تواند نقش خود را در هدایت جامعه و پاسخگویی به نیازها به خوبی ایفا کند.

امام جمعه الشتر با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در زمینه انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه علمیه اظهار داشت: این مهم به معنای تحول و دگرگونی است، تحولی که در حفظ و تقویت ارزش ها نقش افرین باشد.

وی ادامه داد: در همه زمینه ها به ویژه در زمینه آموزشی و پژوهشی و تربیتی حوزه علمیه باید تحولاتی صورت گیرد و نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود چرا که در سایه عمل به این مهم تحول صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: تحول آفرینی در حوزه علمیه نیازمند همفکری نخبگان و علمای حوزه برای برطرف کردن موانع رشد و پیشرفت و نقش آفرینی در زمینه تربیت نسلی انقلابی و کارآمد است.

وی در ادامه اظهار داشت: اکنون که 40 سال از عمر انقلاب می گذرد، به دوره پختگی رسیده ایم و حوزه علمیه باید بتواند نقش خود را در هدایت جامعه و رفع نیازها ایفا کند.

امام جمعه الشتر تصریح کرد: برای نقش آفرینی بیشتر حوزه علمیه باید تحول آفرینی در همه زمینه های علمی، آموزشی، پژوهشی و تربیتی تقویت شود و از ظرفیت ها، وجود نخبگان، علما و بزرگان حوزه استفاده شود، با برنامه ریزی، مدیریت و تلاش بیشتر تلاش شود تا شاهد درخشش بیشتر حوزه در زمینه های مختلف باشیم./9451/ت310/ق

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات