۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۴
کد خبر: ۶۴۳۶۷۱

توصیه امام جمعه خرمشهر برای در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی

توصیه امام جمعه خرمشهر برای در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی
امام جمعه خرمشهر در پیامی مردم خرمشهر را بر ماندن در خانه‌ها و رعایت نکات بهداشتی در کنار توسل و تضرع به ذات حضرت حق فراخواند.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، در پی تأکید‌های بسیار وزارت بهداشت و مسؤولان برای در خانه ماندن جهت جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، حجت الاسلام محمدجواد عادلپور در پیامی مردم خرمشهر را بر ماندن در خانه‌ها و رعایت نکات بهداشتی در کنار توسل و تضرع به ذات حضرت حق فراخواند.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همشهرستانی‌های بزرگوارم

  سلام علیکم

همانگونه که مطلع هستید مدتی است که کشور ما و بسیاری از کشور‌های جهان گرفتار ویروس منحوس و خطرناک کرونا شده است.

آنچه میتواند ما را به سلامت از این خطر خارج کند، وحدت و انسجام و همدلی تمام آحاد در عمل نمودن به توصیه‌های مسئولین نظام سلامت و توجه ویژه به معنویت است.

همشریان ارجمند، با توجه به اعلام وزیر بهداشت و درمان و تاکید مسئولین مبنی بر جدی گرفتن خطر بیماری کرونا و در خانه ماندن. حقیر از همه مردم دیار عزیزم درخواست میکنم به این توصیه‌ها توجه کنند.

جهت حفظ سلامت خود و خانواده و آحاد جامعه؛ اکیدا از سفر کردن اجتناب کنند، تا میتوانند از خانه خارج نشوند و از تردد غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت نیاز به خروج از منزل نکات بهداشتی و احتیاطی توصیه شده را انجام دهند.

برادران و خواهران ارجمندم، همه ما شرعا وظیفه داریم که نسبت به حفظ سلامت و جان خود و دیگران دقت کنیم،  سهل انگاری در این خصوص گناه کبیره است، قرآن می‌فرماید:

ولاتلقوا بایدیکم الی التهلکه

با دست خود، خود را به موقعیت و وضعیت هلاکت نیفکنید.

از همه علمای بزرگوار  و روحانیت و خطبا و مبلغین و اساتید دانشگاه و معلمان و مداحان و متنفذین و زعما و شیوخ و روسای عشائر و حمائل و هنرمندان و... برادرانه میخواهم که با تبیین و روشنگری، مردم و خانواده‌ها و جوانان را بیش از گذشته آگاه و به عمل کردن به توصیه‌ها ترقیب کنند. مردم نیز به طور مستمر به خویشان و آشنایان و همسایگان توصیه کنند.

برای شکست این ویروس منحوس؛ باید هر خانه به پایگاه سلامت و هر فرد مامور مبارزه با کرونا تبدیل شود.

دعا و توسل را با تضرع انجام دهید. در پایان بار دیگر از همه پزشکان، پرستاران، بهورزان، و کارکنان و مسئولین بخش سلامت صمیمانه و با تمام احساس و عشق تقدیر و تشکر میکنم.

از خدا مسئلت میدارم که به حق محمد و آل محمد (ع) هرچه سریعتر شر این ویروس را از سر این ملت و مسلمانان وهمه‌ی مردم جهان بردارد. /۹۴۵۶/د102/ب1

والسلام علیکم ورحمه الله.

۲۳اسفندماه ۱۳۹۸

محمدجواد عادلپور
حاتم شرفی
ارسال نظرات