۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۸۶۱۵۱
مدیر حوزه علمیه مازندران:

جامعه اسلامی برای حراست از دین باید در مسیر وحدت قرار گیرد

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که وحدت امت اسلامی سبب مصون ماندن دین و اسلام ناب در برابر توطئه دشمنان خواهد شد، گفت: جامعه اسلامی برای حفظ و حراست از دین باید در مسیر وحدت قرار گیرد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با گرامیداشت میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت، مسأله وحدت در میان امت اسلامی را امری حیاتی و راهبردی توصیف و بر ضرورت تحقق عملی آن با بهره گیری از آیات و رویات تأکید کرد.

وی وحدت را فلسفه بعثت پیامبران الهی دانست و با بیان این که قرآن کریم حفظ وحدت و همبستگی و جلوگیری از تفرقه و اختلاف را یکی از مهم ترین فلسفه بعثت پیامبران الهی می داند، افزود: پیامبر گرامی اسلام در حدیثی فرمودند که جماعت و وحدت مایه رحمت الهی و تفرقه سبب عذاب الهی است و این نشان دهنده اهمیت وحدت و همبستگی میان امت اسلامی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که قرآن نسبت به موضوع وحدت توجه خاصی داشته است، گفت: همان طور که در کلام الهی نیز پیرامون مسأله وحدت اشاره، وحدت سبب نزدیک شدن قلوب دل های مؤمنان خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که وحدت امت اسلامی سبب مصون ماندن دین و اسلام ناب در برابر توطئه دشمنان خواهد شد، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی برای حفظ و حراست از دین باید در مسیر وحدت و همبستگی قرار گیرند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که قرآن کریم حفظ وحدت و جلوگیری از هرگونه تفرقه را فلسفه بعثت پیامبران معرفی کرده است، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام نیز با ابلاغ پیام وحی در میان امت خود، وحدت، برابری و برادری را در جامعه آن دوران گسترش دادند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که تفرقه و اختلاف نتیجه ای جزء شکست و ضعف ندارد، تصریح کرد: امت اسلامی برای جلوگیری از سلطه دشمن و از بین رفتن عزت و عظمت خود باید مسیر وحدت را در پیش گیرند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که امروز نیازمند یک وحدت عملی و فراگیر در میان مسلمانان هستیم، گفت: باید این امر مهم و حیاتی از حالت شعاری خارج شود و در مقام عمل جلوه کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امت اسلامی باید بدانند که حفظ نظام اسلامی و مصالح امت از هر موضوع دیگری با اهمیت تر است، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که دشمن همه توان خود را برای نابودی اسلام به کار گرفته باید از هر اقدامی که عامل تفرقه و شکاف میان امت اسلامی می شود به شدت پرهیز کرد./۹۵۰/ت302/ب1

ارسال نظرات