۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۷۷۶۲۹
آیت الله مهدوی:

هدف دشمن از جنگ اقتصادی نارضایتی عمومی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید به علما و بزرگان اعتماد داشته باشیم، گفت: توطئه‌ دشمنان برای ناامید کردن مردم و رویگردانی آنها از رهبری و ولایت، دامن زدن به جنگ اقتصادی است، دنیا باید بداند ما تسلیم این جنگ‌ها نخواهیم شد.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، شب گذشته در هیأت فداییان حسین(ع) در حسینیه ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان با بیان اینکه افراد با ایمان قوی در اوج بلا استقامت خواهند داشت، گفت: در بلاهای متوسط افرادی که ایمان متوسطی دارند استقامت خواهند داشت، حرف‌های خلاف و ناامیدی در مواجهه با مشکلات حاصل ضعف ایمان است.

وی در ادامه افزود: زمانی که ایمان می‌آوریم به دنبال آن آزمایش خواهد بود، کسی که ضعف ایمان داشته باشد در هنگام آزمایش‌ها با مشکل مواجه خواهد شد، همانطور که امروز شاهد هستیم افرادی در مواجهه با مشکلات و مسائل مختلف از مسیر انقلاب و ولایت منحرف و خارج می‌شوند یا نسبت به مسائل مختلف سکوت می‌کنند، در زمان اهل بیت(ع) هم موضوع به همین صورت بوده است، از چند میلیون مسلمان ۷۲ نفر به یاری امام حسین(ع) می‌روند، این نشان دهنده جریان سازی افراد با ایمان قوی است.

ایمان موجب موفقیت انسان در آزمایشات الهی می‌شود
آیت الله مهدوی با اشاره به انتظارات رهبر معظم انقلاب از نسل جوان برای حفظ ایمان و تعهد داشتن به مباحث دینی در زندگی و در عرصه‌های مختلف، عنوان کرد: آموزش و پرورش باید باهم باشد، نه اینکه خیلی از مدارس تنها به آموزش توجه دارند و از پرورش غافل شده‌اند. مسأله پرورش در زندگی انسان مهم است، اگر نسبت به این مسائل دقت داشته باشیم در گرفتاری‌ها و مشکلات به خاطر پرورشی که یافته‌ایم صبر و استقامت خواهیم داشت و مبتلا به دیدگاه‌های خطا و تفکرات غلط نخواهیم شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری قدرت ایمان را حافظ انسان از شکست خوردن و از دست دادن استقامت در امتحانات ذکر کرد و گفت: خداوند وعده داده است افراد مؤمن را دستخوش دگرگونی و ابتلا به امتحانات و بلایای مختلف خواهد کرد تا مجاهدین و کسانی که به هنگام جهاد صبر خواهند کرد مشخص شود، کسی که ایمانش ضعیف باشد اراده ضعیف خواهد داشت و کسی که نتواند جلوی نفس خود را بگیرد و اراده ضعیف داشته باشد توان مقابله با دشمن را هم نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه عرصه اقتصادی میدان جنگ امروز ما است، تصریح کرد: توطئه‌ دشمنان برای ناامید کردن مردم و رویگردانی آنها از رهبری و ولایت، دامن زدن به جنگ اقتصادی است، دنیا باید بداند ما تسلیم این جنگ‌ها نخواهیم شد، ما پیرو امام حسین(ع) هستیم که می‌فرماید هیهات منا الذله، این تفاوت ما با دیگران است، ما دشمن را دشمن خواهیم دانست و حاضر نیستیم در برابر دشمنان سرتسلیم فرود آوریم.

مبارزه با کفر و استکبار مهمترین درس عاشورا است
استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان، مقاومت، ایستادگی و مبارزه با کفر و استکبار را درس مهم مکتب عاشورا دانست و اظهار کرد: اجرای عدالت برای بسیاری از ظلم دردناک‌تر است، کسی که احتکار می‌کند قطعا تحمل عدالت را نخواهد داشت، یاران نزدیک و فرماندهان امام زمان(عج) زیاد نیستند، تنها کسانی که در آزمایشات پیروز شوند می‌توانند در حلقه نخست اصحاب ایشان باشند، ۷۰ نفر به کربلا می‌آیند که اکثر آنها جوان هستند و سن‌شان در حدی نبود که پیامبر اکرم(ص) را دیده باشند.

آیت الله مهدوی ادامه داد: بسیاری از یاران امام حسین(ع) اگرچه پیامبر(ص) را ندیده بودند اما ایمان راسخ و قوی داشتند، به همین دلیل حاضر به فرار و تسلیم نشدند و با عزت به شهادت رسیدند، کسی که از استکبار و ظلم بترسد محکوم به ذلت است، عربستان را شاهد هستیم که چقدر ذلیلانه در برابر آمریکا قرار دارد، نه تنها عزتی برای آنها نمانده است بلکه آمریکا مال و پول آنها را هم می‌برد و تحقیرشان می‌کند و آنها جرأت ندارند ذره‌ای واکنش به این تحقیرها نشان دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیدار اخیر خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: شخصی در این جلسه به امام خامنه‌ای گفت امیدواریم از مشکلات با موفقیت و به سلامت عبور کنیم، امام خامنه‌ای فرمودند الحمدلله مشکلات گذشت و از آن عبور کردیم.

وی با تأکید بر ضرورت حفط هشیاری و اعتماد داشتن به بزرگان و علما، خاطرنشان کرد: ما باید با تمام وجود به ارزش‌ها و به دیدگاه‌ها و اعتقادات بزرگان اعتماد داشته باشیم، به رهبری معظم انقلاب باید اعتماد همه جانبه داشته باشیم تا بتوانیم با تکیه بر رهنمودهای ایشان و قرار گرفتن در مسیر دیدگاه‌ها و هدایت ایشان در شرایط کنونی به موفقیت برسیم و دشمنان را به زانو درآوریم./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات