۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۷۶۴۷۴
معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان:

۴۵ طلبه لرستانی به لباس روحانیت ملبس می شوند

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان با اشاره به موکول شدن آیین تلبس ۴۵ طلبه لرستانی به زمانی دیگر گفت: فراهم نبودن شرایط لازم و عدم برگزاری مصاحبه بین طلبه ها از دلایل لغو این مراسم بود.
ملبس/ تلبس / لباس طلبگی

حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی، معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مراسم عمامه گذاری و تلبس طلاب هر سال در روز عید غدیر و با توجه به دارا بودن شرایط طلاب برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 45 نفر از طلاب لرستانی به لباس روحانیت ملبس خواهند شد، افزود: این افراد در کارگاه های آموزشی تلبس شرکت کرده اند.

حجت الاسلام پیرمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: از دیگر شرایط تلبس به لباس روحانیت برگزاری دوره مصاحبه و شرکت طلبه های واجدالشرایط در این دوره است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری آیین تلبس طلاب لرستانی که قرار بود طی روزهای گذشته برگزار شود و به آینده موکول شد، اظهار داشت: برگزار نشدن دوره مصاحبه و فراهم نبودن شرایط لازم از عوامل عدم برگزاری مراسم تلبس طلاب شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان با اشاره به پیش رو بودن ماه محرم و صفر و ایام تبلیغی خاطرنشان کرد: به دلیل فعالیت تبلیغی طلبه ها در این ایام زمان دقیق برگزاری مراسم تلبس به زمان دیگری موکول شد.

حجت الاسلام پیرمحمدی در پایان با اشاره به آغاز سال تحصیلی در مدارس علمیه ابراز امیدواری کرد که طلبه ها بتوانند با شور و نشاط و تلاش و پشتکار سال تحصیلی را آغاز کنند./9451//۳۰۳/خ

ارسال نظرات