۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۶۶۴۳۷
دبير جامعه روحانيت كاشان:

سود سرمايه گذاري نزد خدا بي نهايت است

دبير جامعه روحانيت كاشان با اشاره به اينكه سود سرمايه گذاري انسان نزد خداوند بي نهايت و قابل شمارش نيست، گفت: عدم اعتقاد به خدا سبب خواهد شد نسبت به سرمايه گذاري نزد خدا بي تفاوت باشيم.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل دوشنبه شب در جلسه تفسير قرآن كه در مسجد قائميه برگزار شد، گفت: يكي از گلايه هاي خداوند در قرآن اين است كه انسان هنگام گرفتاري به ياد خدا است اما با برطرف شدن مشكل و گرفتاري خدا را فراموش مي كنند.

وي افزود: اين موضوع در سوره يونس دو مرتبه مطرح شده است و در آيه 21 سوره يونس مي فرمايد، ‹‹وَ إِذا أَذَقْنَا النَّاسَ رَحْمَةً مِنْ بَعْدِ ضَرَّاءَ مَسَّتْهُمْ›› زماني كه انسانها نيازمند كمك هستند از خدا كمك مي خواهند ما رحمت خود را به آنها مي چشانيم و مشكل آنها را رفع مي‌كنيم اما با برطرف شدن مشكل ‹‹إِذا لَهُمْ مَکْرٌ في‏ آياتِنا›› بلافاصله كفران نعمت مي كنند و مرتكب گناه مي شوند.  

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در سوره اسرا اين موضوع را مفصل بيان كرده است، ‹‹وَإِذَا مَسَّكُمُ الضُّرُّ فِي الْبَحْرِ›› برخي انسانها هنگام متلاطم شدن دريا و خطر غرق شدن از خدا كمك مي‌‌خواهند اما همين كه دريا آرام شود و نجات يافتند هنوز به خشكي نرسيده خدا را فراموش مي كنند و تصور مي كند در خشكي از سيل و زلزله و عذاب خدا مي توانند در امان باشد.

وي افزود: خداوند مي فرمايد، ‹‹يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا بَغْيُكُمْ عَلَىٰ أَنْفُسِكُمْ›› كساني كه مرتكب فساد و گناه و تفرقه و اختلاف مي شوند ضرر فساد و گناه به خود آنها بر مي گردد،‹‹مَّنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِنَفْسِهِ›› و اگر كسي عمل صالح انجام دهد نفع و بهره آن از خود او است و اگر مرتكب گناه شود عذاب آن متوجه خودش خواهد بود.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: كسي كه انفاق مي كند و صدقه مي دهد قبل از اينكه به نيازمند برسد به خود او خواهد رسيد و اگر ظلم و ستم كند قبل از اينكه به كسي ظلم و ستم كند به خودش ظلم ستم كرده است.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: از اين آيات نتيجه گرفته مي شود انجام هرگونه عمل زشت و بد از سوي هركسي كه باشد به ضرر خود آن شخص خواهد بود، از اين رو اگر ايمان داشته باشيم و اعمال صالح داشته باشيم پاداش آن را هم دريافت خواهيم كرد.

وي با اشاره به اينكه سود سرمايه گذاري انسان نزد خداوند بي نهايت و قابل شمارش نيست، گفت: عدم اعتقاد به خدا سبب خواهد شد نسبت به سرمايه گذاري نزد خدا بي تفاوت باشيم.

دبير جامعه روحانيت كاشان ادامه داد: خداوند در ادامه مي فرمايد، ‹‹متاع الحياة الدنيا›› آنچه كه در دنيا با ظلم و فساد كسب كنيد نمي توانيد با خود به قيامت ببريد و براي همين دنيا  باقي خواهد ماند، از اين رو براي آخرت از كالاي دنيا بايد چشم پوشي كرد و به فكر روز حساب و كتاب در قيامت بود.

حجت الاسلام شاه فضل دنيا طلبي را براي انسان خسارت بار خواند و اظهار داشت: انسان بايد مراقب باشد با دنيا طلبي خود لطف خدا بر عليه خدا به كار نگيرد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات