۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۶۰۲۸۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شیعه و سنی همه قدرت خود را در مقابل دشمن مشترک به کار گیرند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید شیعه و سنی دل‌ها و فکرهای خود را به هم نزدیک کنیم و همه قوه و قدرت خود را در مقابل دشمن مشترک به کار بگیریم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از علمای اهل سنت استان، با اشاره به اهمیت وجود رهبری دینی در جامعه اسلامی، اظهار کرد: خداوند راه را نشان داده؛ اما حرکت و رفتن در هر راهی نیازمند رهبر است که این مورد تأیید شیعه و سنی است.

وی افزود: وقتی در روایات دینی عبارت «السلطان ظل الله» را داریم؛ یعنی سلطانی که حرف خدا را بشنود، راه خدا را برود و دستور او را اجرا کند، چنین سلطان و رهبری سایه خداوند و پرتوی از نور الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: به فضل الهی رهبری ایران باصلابت در برابر دشمنان ایستاده و همانند کوه استواری انقلاب و نظام را نگاه داشته است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرماید امام و رهبر کوه دین است تا دین از تزلزل مصون بماند.

وی با بیان اینکه خداوند برای دین خود میخ‌ها و ستون‌هایی قرار داده است، ادامه داد: رهبر همانند کوه در طبیعت بوده و سبب تثبیت نظام اسلامی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: رهبر و جلودار در اسلام مانع از تزلزل دین می‌شود و خداوند این نعمت را به ما عنایت کرده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اتحاد و همگرایی پیروان شیعه و سنی در جامعه اسلامی، تصریح کرد: باید دل‌ها و فکرهای خود را به هم نزدیک کنیم و همه قوه و قدرت خود را در مقابل دشمن مشترک به کار بگیریم./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات