۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۱
کد خبر: ۵۵۷۹۳۱
حجت الاسلام ذوالنور:

دشمن با نقاب دفاع از مردم به اصول و ارزش ها هجمه می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان که دشمن با نقاب تزویر و دفاع از مردم به جان ارزش ها افتاده است، نقش آفرینی روحانیت در جنگ امروز را مهم از جنگ های گذشته دانست.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمین یادواره 138 شهید روحانی استان کرمان شامگاه چهارشنبه از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کرمان در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس اظهار داشت: اگر بخواهیم نقش شهدای روحانیت را به خوبی ترسیم کنیم باید به بیش از 70 محور برجسته از بسترهای نقش آفرینی این عزیزان اشاره کنیم ولی چند عرصه کلان در این بین نمود ویژه ای دارد.

پشتیبانی ویژه روحانیت از جبهه ها

وی افزود: یکی نقش ویژه و کلان امام راحل در دفاع مقدس است، محور دوم عرصه پشتیبانی دفاع مقدس در تریبون های نماز جمعه و جماعت بود که روحانیت در این بین نقش محوری داشت و محور سوم، محور مسؤولیتی در جنگ بود.

حجت الاسلام ذوالنور عنوان کرد: یک یگان نظامی ارکان متعددی دارد که از جمله آنها نیروی انسانی، اطلاعات، عملیات، پیشتیبانی، ضد زره و سایر واحدهای پشتیبانی است که تصدی بخش عمده ای از این موارد به دست روحانیت بود.

وی با اشاره به این که بخش عمده از ارکان مسؤولیتی یگان رزمی روحانی بودند، اظهار کرد: محور چهارم محور فرماندهی بود که از فرماندهی قرارگاه عمده در دفاع مقدس تا تیپ و محور و گردان و گروهان و دسته روحانیان فعال متعددی داشتیم، به عنوان مثال در عملیات کربلای چهار و پنج در رأس قرار گاه کربلا که 12 لشکر ما را فرماندهی می کرد، حجت الاسلام بشردوست بود.

تلاش روحانیت در لباس رزم و تبلیغ

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: شهید حجت الاسلام مصطفی ردانی پور فرمانده قرارگاه فتح و از بنیان گذاران لشکر 14 امام حسین(ع) بود و از این موارد بسیار در دفاع مقدس داشتیم که هم در لباس روحانیت و هم در لباس رزم و هم در لباس فرماندهی نقش آفرینی می کردند.

وی تصریح کرد: محور پنجم محور تبلیغی بود، برخی بیوت مراجع، جامعه مدرسین، نمایندگان حضرت امام(ره) و ائمه جمعه و جماعات در سنگرهای مهم جنگ مثل مساجد به تبیین احکام ضروری، مشاوره های اخلاقی و دینی، مباحث بصیرتی، تبیین جهاد و شهادت و تحریک و تهییج رزمندگان و تقویب مقاومت آنها و تقویب بنیه رزمی فعالانه صرف می کردند.

حجت الاسلام ذوالنور با تأکید بر این که در دفاع مقدس بیش از 40 امام جمعه شهید داشتیم، خاطرنشان کرد: شهید حجت الاسلام حاج  عباس شیرازی که افتخار دریافت حکم مسؤولیت تبلیغات جنگ را از امام را داشت و برای مردم استان کرمان نیز شناخته شده است، از این جمله بود که حقیقتا شخصیت جامعی داشت.

تصدی مناصب گوناگون روحانیت را از مساجد جدا نکند

وی خاطرنشان کرد: این شخصیت های برجسته اولین وظیفه خود را در میان مردم و مساجد می دیدند و به همین دلیل امروز نیز نباید تصدی مناصب گوناگون، روحانیت را از این مسأله مهم غافل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: محور دیگر محورهای تخصصی نظامی بود که شاید باور نکنید که ما طلاب بسیار زیادی تخریب چی، تیربارچی، اطلاعات عملیات و حتی پزشک و خلبان روحانی داشتیم که بسیار فعالانه در جبهه ها حضور داشتند.

وی با اشاره به این که در آن روز در یک همایش بزرگ بیش از 700 روحانی متخصص جنگ شرکت داشتند، ابراز داشت: در محور رزمی نیز فراوان بودند روحانیانی که طلبگی خود را اعلام نمی کردند تا بتوانند کارهای رزمی خود را انجام بدهند به همین جهت بخشی از شهدای مفقود الاثر ما طلبه هستند که نام و نشانی نه از خودشان و نه از طلبگی آنها نیست.

حجت الاسلام ذوالنور بیان داشت: یکی از عرصه های نقش آفرینی طلاب کرمان در صحنه های جنگ و جبهه بود و به محض این که عملیاتی در جبهه آغاز می شد می دیدیم مدرسه کرمانی ها تعطیل شده و نیروهای خود را به صحنه های حق علیه باطل می فرستد.

نقش روحانیان کرمان در بازپس گیری مهران

وی با اشاره به این که دشمن در دوران دفاع مقدس سه مرتبه مهران را از ما گرفت، خاطرنشان کرد: برای آزاد سازی مهران برآورد ما این بود که چندین گردان برای بازپس گیری این شهر نیاز است ولی سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی با کمک همین طلاب مدرسه کرمانی ها از ارتفاعات قلاویزان این شهر را از دشمن پس گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: نقش روحانیت در جنگ بی بدیل بود، چراکه زمان هایی پیش می آمد که افرادی می خواستند رزمندگان را از شرایط موجود ناامید کنند، این روحانیت بود که با قدرت و قوت به میدان می آمدند و نقش تبلیغی خود را نشان می دادند.

وی تصریح کرد: در عملیات والفجر یک در شمال تپه ای به نام تپه 146 بودکه دشمن می خواست این تپه را از ما بگیرد، طلبه ای به نام محمدرضا حیدری کاشانی داشتیم که یک تنه پشت تیربار نشسته بود و یک سره آیات مقاومت و جهاد و شهادت را می خواند و با کمک همین شهدا دشمن به اهداف خود نرسید.

حجت الاسلام ذوالنور با تأکید بر این که شهدای رزمی تبلیغی نقش گسترده ای در دفاع مقدس داشتند، ابراز داشت: بر اساس آمار بنیاد شهید بعد از جنگ بیش از 2700 شهید روحانی تقدیم کردیم که دو و نیم برابر اقشار دیگر به شمار می رفت ولی امروز آمار شهید روحانیت بالای 4300 نفر است.

دشمن به دلیل حضور روحانیت در صحنه موفق نمی شود

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز وقتی می بینیم که دشمنان دین و نظام و اسلام در فضای مجازی و همه ابزارها نمی توانند مردم را از ولایت جدا کنند، نقش درخشان روحانیت در دفاع از کیان دین و ملت به وضوح مشخص است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در آن دوران تنها فرمان ولی فقیه بود که تکلیف آفرین بود، امروز نیز همین مسأله وجود دارد و دشمن هم به همین دلیل فهمیده است که کجا را نشانه بگیرد و به همین جهت امروز نقش روحانیت در این جنگ جدید بسیار از مهمتر از جنگ دیروز است.

وی با اشاره به این که دشمنان با نقاب های رنگارنگ تزویر و دفاع از مردم به جان ارزش ها و اصول افتاده است، ابراز داشت: آن روز هرکس در برابر امام راحل می ایستاد، درباری شناخته می شد، حتی اگر روحانی بزرگی بود، اما امروز کسانی مقابل ولی فقیه می ایستند که لوح های تقدیر از حضرت امام(ره) دارند.

حجت الاسلام ذوالنور بیان داشت: شرایط امروز ما مثل شرایط زمان پیامبر و حضرت علی(ع) است که یاران و اصحاب ظاهری پیامبر مقابل ولایت امیرمؤمنان ایستادند، امروز نیز عده ای به اسم آرمان های امام در مقابل ولایت فقیه مسجد ضرار می سازند، سخنانی نامربوط به زبان می آوردند و از هیچ کاری برای مقابله با ولایت کوتاهی نمی کنند./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات