۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۵۵۵۰۲۲
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

خط امام راحل ترجمان توانایی و توانستن است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: خط امام خمینی(ره) خط توانایی و دانایی و در یک کلمه «توانستن» است و این خط در طول این چهار دهه امتحان خود را به‌خوبی پس داده است.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از روحانیان استان، با قدردانی از حضور باشکوه اقشار مختلف مردم به‌ویژه روحانیان در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب ما فجر صادقی بود که این فجر صادق، نوید نور مطلق و ظهور منجی عالم بشریت را می‌دهد.

وی اضافه کرد: این انقلاب به دست امام زمان (عج) به اوج رسیده و کامل می‌شود، از ابتدای انقلاب تاکنون همه دشمنان سعی کرده‌اند این نور را خاموش کنند؛ ولی اراده خداوند این است که این نور به ظهور امام زمان (عج) برسد.

حجت‌الاسلام قدیمی ادامه داد: درواقع الآن بین الطلوعین هستیم؛ ازاین‌رو باید مراقب باشیم در این میان تکلیف خود را به‌خوبی ادا کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در این چهار دهه انقلاب اسلامی و ملت ما به عزت و عظمت بی‌نظیری دست یافته‌اند، افزود: امام (ره) بلندهمت و پرکار و دوراندیش ما به ما آموخت که خواستن توانستن است، ملت ما هیچ چیز از دیگر ملت‌ها کم ندارد و حتی بسیار باهوش‌تر و باذکاوت تر از آنهاست.

حجت‌الاسلام قدیمی خاطرنشان کرد: بنابراین، خط امام خمینی(ره) خط توانایی و دانایی و در یک کلمه «توانستن» است و این خط در طول این چهار دهه امتحان خود را به‌خوبی پس داده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این زمینه می‌فرمایند: «امام ما رضوان‌الله تعالی علیه، همتش این بود که به ملت بگوید: ای ملت ایران، ای جوان ایرانی، ای کارگر ایرانی، ای مهندس ایرانی و ای مدیر ایرانی، تو بدون این‌که به بیگانه تکیه کنی، خودت می‌توانی، امام (ره) می‌خواست روحیه «توانستن» را در ما زنده کند.»

حجت‌الاسلام قدیمی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین تأکید می‌کنند «این نکته را هم اروپایی‌ها و هم دیگران بدانند، اروپا خیال نکند که ما به او احتیاج داریم، ابداً ما به اروپا هیچ احتیاجی نداریم. ما کشور خودمان را می‌توانیم بدون اروپا هم اداره کنیم.»

وی اظهار کرد: همان‌گونه که رهبری تأکید کرده‌اند امروز در این کشور آن‌قدر حرکت کاری، تولیدی، فعالیت‌ها و نشاط‌های علمی و تحقیقی انجام می‌گیرد، این باید به همه بفهماند که این ملت، یک ملت زنده و بیدار و سازنده و دارای نشاط است و به کسی احتیاج ندارد.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی تصریح کرد: بنا به فرموده رهبری کسانی که می‌خواهند با ایران ارتباط داشته باشند، باید بدانند که اگر ارتباط استکباری شد، ملت ایران پس خواهد زد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات