۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۴۸۷۳۷
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

بحران جنسی مهمترین بحران پیش روی جوانان است

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی مهمترین بحران دوران جوانی را بحران جنسی دانست و گفت: بهترین فصل برای درک و رفع این آفت درس خواندن است.
حجت الاسلام راشد یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی ظهر امروز در جلسه درس اخلاق دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: ارباب سلوک و کسانی که می خواهند مسیر کمال را با سرعت بپیمایند و از توشه عرفان بهره مند شوند به مسأله پرهیز از گناه توجه می کنند که این مسأله از پله های اول نردبان تکامل است و حتی در عالم پزشکی نیز به مسأله پرهیز از بیماری ها اشاره شده است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر گام های شیطان را پیروی کنیم به فحشا و منکر امر می شویم و اگر در مسیر انجام گناهان خداوند متعال دست ما را نگیرد و ما را نجات ندهد یقینا غرق خواهیم شد و باید به این نکته دقت کنیم که در طول عمر خود در لبه پرتگاه گناه قرار داریم.

این استاد اخلاق خاطرنشان کرد: گاهی دوا دردی را اصلاح می کند ولی سبب ایجاد پدیده ای دیگر خواهد شد. نماز مستحبی مانند دواست اما اهل بیت بر دوا تکیه نکرده اند بلکه بر پرهیز از گناه توجه ویژه ای داشته اند.

استاد حوزه علمیه به سفارش های ائمه(ع) در خصوص گناه نکردن اشاره و اظهار کرد: اول گناه کردن منکر ها قرار دارند که بسیار خطرناک است و ممکن است به نحوی کار را خراب کند که تا پایان عمر نمی توان آن را جمع کرد و اگر پای گناه بیفتد وجود انسان سست خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان این که لحظات انجام امیال شیطان که فحشا است، یادآور شد: نخستین چیزی که با انجام گناه از انسان گرفته می شود اندیشه کردن به عواقب عمل است که یک لحظه غفلت یک عمر حسرت را به بار می آورد به سخنان خود ادامه داد.

وی با اشاره به این که کسانی که در دین تفقه می کنند و اسلام را می خوانند اگر آلوده باشند نمی توانند دیگران را پاک کنند، تأکید کرد: اگر خداوند کسی را انتخاب کند او را حمایت خواهد کرد و خود معلم او خواهد شد و در این مسیر او می تواند مفاهیم الهی را به بهترین شکل بفهمد.

این استاد اخلاق مهم ترین بحران دوران جوانی را بحران جنسی دانست و گفت: بهترین فصل برای درک و رفع این آفت درس خواندن است و اگر بتوانید در طول این دوران درس خواندن را سرمشق کارهای خود قرار بدهید حیات دشمن را به خطر انداخته اید و از مسائل فحشا دور خواهید شد.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در پایان سخنان خود گفت: بنده اگر به دوران جوانی بازگردم دو کار را انجام خواهم داد که اولی سالم نگه داشتن بیشتر بدن و دومی که مهم تر از نکته اول است، درس بیشتری را می خواندم چرا که یکی از مهم ترین فواید درس خواندن دور ماندن از بحران های جوانی است./820/پ202/ب1

ارسال نظرات