۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۴۸۶۰۶
غلامی:

دانشگاه ها امکان انتقال دانشجویان دختر به محل زندگی خود را فراهم کنند

وزیر علوم با اشاره به انتقال دانشجویان دختر به شهر خودشان گفت: به اعتقاد بنده دانشجویان دختر باید به راحتی به دانشگاه شهر خودشان منتقل شوند و تاکید ما در وزارتخانه بر انتقال دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی به شهر خودشان است.
غلامی وزیر علوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص تعداد دانشجویان بازداشت شده و شرایط آنها گفت: ما درباره این موضوع با وزرای اطلاعات و کشور جلساتی را داشته‌ایم که در نتیجه این جلسه و به دستور رییس جمهور مقرر شد دانشجویانی که در زندان به سر می‌برند طی روزهای آتی آزاد شوند.

وی ادامه داد: البته ما از همان روزهای اول درخواست آزادی دانشجویان بازداشتی در اولین فرصت را داشتیم اما شرایط برای آزای همه محیا نبود، طبق آمار تا به امروز تنها 130دانشجو در سراسر کشور بازداشت شدند و فقط 15الی 20نفر در بازداشت باقی ماندند که آنها هم طی روزهای آینده آزاد خواهند شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های ما حضور دانشجویان در امتحانات پایان ترم بود که خوشبختانه وزیر اطلاعات قول دادند تا قبل از قبل از امتحانات دانشجویان باقیمانده را آزاد کنند، البته نباید فراموش کنید که موضوع ستاره‌دار شدن هم از سوی ما رد شد، مساله ستاره‌دار شدن برای کسانی است که تحت‌نظر هستند و نه کسانی که در حال تحصیل و فارغ‌التحصیل شدن هستند.

غلامی در خصوص پرونده قضایی بازداشت‌شدگان نیز یادآور شد: در مورد پرونده قضایی در صورتی که کسی ارتکاب جرم نداشته باشد پرونده‌ای برای او تشکیل نخواهد شد، البته رییس جمهور در این خصوص اعلام کردند که صرف گرفتن افرادی به منظور تشکیل پرونده قضایی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان بازداشتی با وثیقه امکان آزادی دارند یا خیر تصریح کرد: درباره آزادی با وثیقه ما براساس قانون عمل می‌کنیم، در وقع هرفردی که وثیقه هم نداشته باشد با کفالت و ضمانت امکان آزادی را پیدا می‌کند، در این خصوص جلساتی را با قوه‌قضائیه داشته‌ایم که آنها نیز قول نهایت کمک در این زمینه را به ما دادند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره ایجاد تغییرات در بخش‌های مختلف این وزارت‌خانه خاطرنشان کرد: تغییرات در ساختار وزارت علوم به صورت اداری و تدریجی است و چنانچه در بخش‌های مختلف همکاران ما کمک‌های لازم را مساعدت کنند نیازی به تغییر نخواهیم داشت، در این میان برخی از همکاران ما به دلیل آنکه مشغول امر تدرییس و کار دانشگاه هستند ترجیح می‌دهند به همان فعالیت‌ها بپردازند و همین موضوع باعث اقدام ما در تغییر مدیران برخی از بخش‌ها می‌شود.

غلامی در پاسخ به این پرسش که آیا دانشگاه آزاد می‌تواند برخی از واحدهای درسی را تجمیع کند، اظهار کرد: مدیریت داخلی دانشگاه آزاد به دست خود دانشگاه است و ما تنها ضوابط و مقررات آموزش عالی را در بخش‌های مختلف نظارت می‌کنیم، بنابراین اینکه دانشگاه در نظر داشته باشد که واحدهای را تجمیع کند جزء اختیارات داخلی آنها است.

وی درباره تخفیف برای شهریه در مورد برخی دروس دانشگاه آزاد نیز توضیح داد: اگر قرار است در رشته‌هایی تخفیفی برای شهریه قائل شوند این موضوع باز به سیستم داخلی دانشگاه برمی‌گردد زیرا آنها شهریه‌های مصوب دارند و اگر بخواهند تخفیفی هم قائل شوند ما از این موضوع استقبال می‌کنیم و خوشحال هم می‌شویم و از آنها تشکر هم می‌کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد انتقال دانشجویان دختر به شهر خودشان نیز عنوان کرد: به اعتقاد بنده دانشجویان دختر باید به راحتی به دانشگاه شهر خودشان منتقل شوند، البته در بخش‌های همچون شهریه و دوره نوبت دوم تحصیل ممکن است اشکالاتی ایجاد شود اما در مجموع تاکید ما در وزارتخانه بر انتقال دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی به شهر خودشان است./816/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات