۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۴۴۸۱۶
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

مشایعت امام علی در طریق دین شاخصه شیعگی است

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه به هرکسی شیعه گفته نمی شود، گفت: مشایعت امام علی در طریق دین شاخصه شیعگی است.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه زن در دین و دنیای همسرش بسیار مؤثر است، گفت: روزی یکی از زنان مدینه نزد حضرت زهرا(س) آمد و از حضرت زهرا(س) درخواست کرد که همسر خود را نزد حضرت زهرا(س) حاضر کرده و حضرت زهرا(س) درباره شیعه بودن یا شیعه نبودن همسر او اظهار نظر کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: حضرت زهرا(س) پذیرفت و آن زن همسر خود را نزد حضرت زهرا(س) حاضر کرد و دو مرتبه حضرت زهرا(س) را مورد پرسش قرار داد که آیا همسرش شیعه اهل بیت(ع) است یا نه که حضرت زهرا(س) در پاسخ به زن در قالب یک جواب کلی فرمودند که « اگر اوامر ما را اجرا کرده و از نواهی ما پرهیز می کند شیعه است و الا شیعه نیست» که مرد با شنیدن این حدیث حضرت زهرا(س) به گریه افتاد و گفت که شیعه نیست زیرا گناهان زیادی را مرتکب شده است.

وی افزود: زن با مشاهده حال شوهر خود به نزد حضرت زهرا(س) بازگشت و احوال شوهر خویش را به بانو عرضه کرد که شوهر من با شنیدن سخنان شما به شیعه بودن و بهشتی بودن خود به علت انجام بعضی از نواهی شک کرده است که حضرت زهرا(س) در پاسخ به زن فرمودند که به همسرت بگو اینگونه تصور نکند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری ادامه داد: حضرت زهرا(س) در ادامه حدیث به زن فرمودند که به همسرت بگو امت های زیادی هستند که به بهشت می روند اما بهترین بهشتیان شیعیان ما هستند و محبان ما، دوستان دوستان ما و دشمنان دشمنان ما نیز به بهشت می روند.

وی افزود: همچنین حضرت زهرا(س) با اشاره به اینکه کسی که مخالف با اوامر و نواهی اهل بیت(ع) باشد از شعیان نیست، گفت: حضرت زهرا(س) می فرمایند البته همین شیعیان نیز به بهشت می روند بعد از این که در دنیا با دیدن بلاها و مشکلات پاک شوند و یا در قیامت با معطل شدن در قیامت یا تحمل عذاب در اولین طبقه جهنم زمانی که پاک شدند با شفاعت ما وارد بهشت می شوند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت زهرا(س) با این حدیث می فرمایند که بهشت برای شیعیان تضمین شده است و به خاطر محبت به اهل بیت(ع) خداوند شیعیان را وارد بهشت می کند.

حجت الاسلام والسملمین خوانساری با بیان اینکه به هرکسی شیعه گفته نمی شود و شیعه زمانی لایق بهشت و مقام شفاعت می شود که شیعه شود، یادآور شد: امام صادق(ع) تعریف دقیقی از شیعه بودن دارند و می فرمایند«شیعه کسی است که امام علی(ع) را در طریق دین مشایعت کند»./837/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات