۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۴۰۰۹۴
رییس مؤسسه بهداشت معنوی:

آموزه‌های دینی مبتلا به ظاهرگرایی شده است

رییس مؤسسه بهداشت معنوی با بیان این‌که آموزه‌های دینی مبتلا به ظاهرگرایی شده است، گفت: موضوع معنویت نیاز به استعدادهای روحی در انسان دارد.
حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف رییس موسسه بهداشت معنوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف رییس موسسه بهداشت معنوی در نهمین نشست هم اندیشی با موضوع عرفان های کاذب که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان آسیبی که در ارائه آموزه های دینی در جامعه با آن روبرو هستیم گفت: آموزههای دینی مبتلا به ظاهرگرایی شده است.

رییس مؤسسه بهداشت معنوی در ادامه تصریح کرد: ویژگی های روح انسان بسیار بالا است و در مورد روح بسیار مطالب وجود دارد که آیات و روایت شاهد این مطالب است.

وی افزود: موضوع معنویت نیاز به استعدادهای روحی در انسان دارد و این نظام معنویت در اسلام نسبت به سایر نیازهای دیگر اولویت دارد و باید بیشتر به آن پرداخت.

حجت الاسلام مظاهری سیف با اشاره به آیه ای از قرآن کریم درباره نظام معنویت گفت: در سوره اعراف آیه 176 اشاره به یک حجت تام برای انسان ها است و استعدادهای روحی انسان را مورد بحث قرار می دهد و بسیار حرف برای گفتن دارد.

گفتنی است، در ابتدای جلسه حجت الاسلام مظاهری به فعالیت برخی از عرفان های نوظهور در مناطق زلزله زده اشاره کرد و به نظارت بیشتر به گروهای مردمی تاکید داشت./978/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات