۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۳۷۱۸۲
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان:

اربعین، فرصت مناسبی برای معرفی نهضت امام حسين است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان، برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در روز اربعین را فرصت مناسبی برای تبیین و معرفی شخصيت و نهضت امام حسين(ع) و معارف اسلامي دانست.
حجت الاسلام میرزایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر میرزایی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان امروز جمع عزاداران اربعین حسینی در صحن مبارک امازاده سیدمظفر(ع) گفت: درس ها و پيام‌هاي قيام پيروزمندانه امام حسين(ع)در عاشوراي سال 61 هجري، پس از گذشت قرن ها، همچنان زنده و جاودانه مانده است.

وی در ادامه ضمن تشریح ویژگی های عزاداران واقعی اباعبدالله الحسین(ع)، افزود: عزاداران حسینی با حضور در مراسم عزاداري آن حضرت، خود را مصيبت زده و داغدار حادثه خونين عاشورا بدانند و با کنترل نفس، خود را در برابر گناهان مصون بدارند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه، مدیریت نفس را از دیگر ویژگی های عزاداران سیدالشهدا(ع) ذکر و تصریح کرد: مدیریت نفس تا جایی مهم است که خداوند در قرآن کریم برای کنترل آن به هفت چیز قسم یاد کرده است.

حجت الاسلام میرزایی با تاکید بر جدیت در برگزاری مراسم عزای سیدالشهدا(ع) گفت: امام حسین(ع) در نزد محبان اهل بیت(ع) و شیعیان جایگاه بسیار والایی دارد، این امام همام از همه چیز ارزشمند خود برای احیای دین اسلام گذشت و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه آن زمان احیا کرد، بنابراین خداوند نیز به واسطه گریه عزادران بر مصیبت امام حسین(ع)، گناهان و خطاهای آنان را می بخشد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برگزاری هر ساله مراسم عزاداری و سوگواری امام حسين(ع) بر اساس پيوند عميق عاطفي باشکوه تر از قبل، مصداق سخن پیامبر مکرم اسلام است که فرمودند: «إن لقتل الحسين حرارة في قلوب المؤمنين لاتبرد ابداً» براي شهادت امام حسين(ع)در دل‌ هاي مؤمنان حرارتي است كه هرگز سرد و خاموش نمي شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان، مهر و محبت و عشق و عاطفه را مهم ترين پشتوانه براي برپايی مراسم عزاداري اباعبدالله الحسين(ع) دانست و ابراز داشت: برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) فرصتی مناسب برای تبیین و معرفی شخصيت و نهضت امام حسين(ع) و معارف اسلامي است.

وی در ادامه، زنده نگه داشتن نهضت عاشورا، معرفي الگوهاي راستين و ايجاد پيوند عميق عاطفي با آنان، تعليم معارف ديني و ايجاد معنويت در جامعه را از اهم كاركردها و آثار عزاداري امام حسين(ع) برشمرد.

حجت الاسلام میرزایی در پایان، ضمن تشریح آثار و فواید اجتماعی عزاداری شهادت سیدالشهدا(ع)، محبت و دوستى، انسان ‌سازى، جامعه ‌سازى، زنده نگه داشتن و ترويج دائمي مكتب و تجدید بیعت با عاشورا را از اهم این آثار و برکات عنوان کرد.

گفتنی است، در ادامه این مراسم، عزاداران اربعین حسینی ندای "لبیک یاحسین"سردادند و سپس هیئات مذهبی به عزاداری پرداختند./851/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات